راهنمای خرید

شناخت انواع پسته جهت خرید عمده

چند کیسه پلاستیکی حاوی پسته

خرید پسته به خاطر ارزش غذایی بسیار بالایی که پسته دارد اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در ابتدا خرید عمده پسته فقط با مراجعه به شهرهایی مثل رفسنجان میسر می شد. امروزه بسیاری از تولید کنندگان پسته از روش های مدرن برای فروش عمده پسته بهره می گیرند. این موضوع باعث شده تا بتوان به صورت غیر حضوری نیز انواع مختلف پسته را خریداری کرد. پسته ها محصولاتی هستند که در دسته خشکبار قرار می گیرند و دوام بسیار خوبی در برابر خراب شدن دارند. این موضوع باعث شده تا خرید اینترنتی پسته را نیز بتوان به راحتی در دستور کار قرار داد.

خرید پسته رفسنجان به صورت عمده می تواند نیاز فروشگاه های سراسر کشور را به راحتی تامین نمایند. فروشگاه هایی که در زمینه فروش خشکبار فعالیت دارند، خریدار عمده پسته محسوب می شوند. البته کارگاه ها و کارخانه جات تولید کننده شیرینی جات نیز از پسته برای تزئین و یا به صورت ترکیبی در محصولات خود بهره می برند. در هر صورت افرادی که نیاز به پسته عمده دارند، به راحتی می توانند روش های غیر حضوری مانند مراجعه به سایت هایپر پسته ایران را انتخاب نمایند.

پیشنهاد مطالعه : طرز تهیه خلال پسته مرحله ب مرحله

شناخت انواع پسته جهت خرید عمده

  • پسته فندقی یا اوحدی

خرید پسته فندقی یا اوحدی از آن جهت حائز اهمیت است که درصد خندان بودن آنها به نسبت سایر ارقام بسیار زیاد می باشد. این نوع پسته ها حالتی گرد و کروی دارند. ظاهر این پسته ها بی شباهت به فندق نیست. رنگ پوسته رویی مغز این نوع از پسته ها به رنگ ارغوانی است. رنگ پوسته استخوانی این نوع از پسته ها نیز کرم رنگ می باشد.

  • پسته کله قوچی

یک نمونه از رایج ترین پسته ها برای خرید عمده، پسته کله قوچی به شمار می رود. خرید پسته کله قوچی در اقصی نقاط کشور بسیار رایج می باشد. این نوع از پسته ها از نظر خندان بودن متوسط می باشند. معمولا پوسته ای که بر روی مغز این نوع از فندق ها قرار می گیرد، قرمز مایل به خاکستری است. رنگ پوسته استخوانی پسته کله قوچی سفید با درصد تیرگی متوسط می باشد.

  • پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی یکی از معروف ترین پسته های موجود در ایران به شمار می رود. خرید پسته احمد آقایی به خاطر کیفیت بسیار بالای این محصولات سال هاست که بسیار مرسوم است. این پسته ها با درصد خندانی بسیار بالایی در بازار عرضه می شوند. شکل ظاهری پسته احمد آقایی مستطیلی بوده که بی شباهت به بادام نیست. رنگ پوسته مغز این نوع پسته ها ارغوانی می باشد. پوسته استخوانی پسته احمد آقایی بسیار روشن می باشد.

  • پسته اکبری

خرید پسته اکبری هم به خاطر طعم بسیار خوب و هم به خاطر درصد خندانی بسیار بالا رایج شده است. پسته اکبری شکلی کشیده و بادامی دارد. پوسته روی مغز پسته اکبری بنفش مایل به قهوه ای است. پوسته استخوانی پسته احمدی نیز کرم تیره می باشد.

راه هایی برای تشخیص پسته باکیفیت قبل از اقدام به خرید

یکی از موارد بسیار مهمی که در هنگام خرید پسته رفسنجان باید به آن توجه داشت، کیفیت بالای محصول است. برای این منظور در مرحله اول باید پسته ها چک شوند تا آب خندان نباشند. پسته های آب خندان پسته هایی هستند که به طور طبیعی خندان نبوده و دستی به این شکل در می آیند. پسته های آب خندان معمولا اگر تکان داده شوند، می توان صدای تکان خوردن مغز آنها را متوجه شد. البته مغز این پسته ها بسیار کوچک تر از مغز پسته های خندان طبیعی می باشد. بدین ترتیب تشخیص آنها کار زیاد دشواری نیست.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید پسته باید به آن توجه شود تا بتوان از کیفیت پسته ها اطمینان حاصل نمود، عدم استفاده از قرص در نگهداری پسته ها می باشد. قرص ها به منظور جلوگیری از خراب شدن زود هنگام استفاده می شوند. برای متوجه شدن می توان از پسته ها بو کشید. قرص ها بوی خاصی داشته که به راحتی قابلیت تشخیص دارند. عدم استفاده از رنگ در هنگام تولید پسته شور یکی دیگر از مواردی است که بر روی کیفیت پسته ها تاثیرگذار است.

مشخصات پسته مرغوب کدامند؟

شاید سوالی که در هنگام خرید پسته در ذهن بسیاری از شما همراهان عزیز به وجود بیاید این است که مشخصات پسته مرغوب کدامند؟ به همین خاطر در این بخش چند نمونه از مهمترین مشخصات مربوط به پسته مرغوب را معرفی کردیم. با توجه به این مشخصات به راحتی می توان محصولی با کیفیت را تهیه کرد. این مشخصات عبارتند از:

  • تازگی و روشن بودن رنگ پوسته استخوانی
  • عدم وجود رنگ، بو یا طعم غیر طبیعی
  • عدم وجود هر گونه آفت یا کرم خوردگی بر روی پسته ها
  • حجم دانه های بسته نسبت به دانه های خندان کمترین میزان ممکن باشد
  • هماهنگ بودن پسته ها از نظر سایز و رنگ
  • و…

مزایای خرید پسته عمده

یکی از نکات بسیار مهم برای خرید عمده پسته، توجه به قیمت عمده محصول می باشد. معمولا قیمت عمده پسته بسیار مناسب تر از قیمت جزئی آن است. این موضوع باعث شده تا فروشگاه هایی که پسته را به صورت عمده خریداری کرده و به صورت جزئی به فروش می رسانند، بتوانند به سود بسیار مناسبی برسند. این مورد سبب شده تا فروشگاه های سراسر کشور برای خرید عمده پسته تشویق شوند.

یکی دیگر از مزایای خرید پسته به صورت عمده، امکان مراجعه به عمده فروشی های اینترنتی است. عمده فروشی های اینترنتی انواع پسته را به صورت آنلاین عرضه می کنند. عرضه اینترنتی انواع پسته و خرید آنلاین باعث می شود تا با صرف کمترین زمان ممکن بتوان پسته را به صورت عمده خریداری کرد. این مزیت برای صاحبان فروشگاه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. با توجه به اینکه وقت کافی برای مراجعه حضوری و خرید سنتی یا حضوری وجود ندارد، خرید اینترنتی می تواند یک راهکار بسیار مناسب باشد. خرید آنلاین پسته کمک می کند تا بتوان با صرف کمترین هزینه ممکن محصول مورد نظر را خریداری کرد. این روش هزینه های رفت و آمد را به کمترین میزان ممکن می رساند.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *