سلامتی و غذا

خواص آجیل برای چاقی صورت؛ آنچه باید بدانید

خواص آجیل برای چاقی صورت؛ آنچه باید بدانید

حتماً شما هم از خواص آجیل برای چاقی صورت شنیده‌اید. یکی از پارامترهای زیبایی که بسیاری از مردم برای آن می‌کوشند توپر بودن گونه‌ها و به‌اصطلاح چاقی صورت است. بسیاری از خانم‌ها برای چاقی صورت خود عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند و به گونه‌ها ژل تزریق می‌کنند. اما روش‌های طبیعی زیادی مثل مصرف زیاد آب، میوه و سبزی‌ها، ماساژهای خاص صورت و خوردن آجیل‌ها و دانه‌های روغنی هم به این منظور پیشنهاد می‌شود. 

برخی از آجیل‌ها دارای خواصی هستند که به چاقی صورت و زیبایی شما کمک می‌کنند. نکته جالب اینجاست که مصرف روزانه آن‌ها در کنار رژیم‌های لاغری هیچ آسیبی به دنبال ندارد و باعث اضافه‌وزن نمی‌شود. در این مقاله از هایپرپسته پس از بررسی خواص آجیل برای چاقی صورت و توپر شدن گونه‌ها، آجیل‌های چاق‌کننده صورت را معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

کدام آجیل باعث چاقی صورت می‌شود؟

آجیل‌های چاق‌کننده صورت باید 4 ویژگی داشته باشند:

  • کالری بالا
  • داشتن اسیدهای چرب 
  • فیبر بالا
  • پروتئین بالا

بنابراین، اولین شرط داشتن کالری بالا است که اکثر آجیل‌ها این ویژگی را دارند. علاوه بر این داشتن اسیدهای چرب مفید مثل اسید اولئیک و اسید لینولئیک برای چاقی صورت لازم است. فیبر هم باعث می‌شود عملکرد دستگاه گوارشی بهبود یابد و مواد غذایی بهتر جذب بدن شوند در نتیجه به این صورت به چاقی صورت کمک می‌کند. پسته، گردو، فندق و انواع بادام، آجیل‌های بسیار مفیدی برای چاقی صورت هستند که به‌اصطلاح به آنها چهارمغز گفته می‌شود. در ادامه به بررسی هر کدام از این دانه‌های خوشمزه و تأثیر آن‌ها بر چاقی صورت می‌پردازیم:

خواص بادام درختی برای چاقی صورت

بادام علاوه بر اینکه کالری زیاد و چربی‌های مفید بسیاری دارد حاوی انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. بادام درختی به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E است، به لطافت و شادابی پوست نیز کمک می‌کند. پروتئین بسیار بالای بادام باعث حجم گرفتن ماهیچه‌ها و عضلات صورت و گونه می‌شود. همچنین منیزیم و پتاسیم موجود در بادام درختی باعث خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی بهتر به‌صورت شده و به چاقی صورت کمک می‌کنند. 

بادام درختی خام، بو نداده و بدون نمک بهترین آجیل برای چاقی صورت است؛ چراکه افزودن نمک و بودادن بادام گرچه آن را خوشمزه‌تر می‌کند؛ اما از خواص آن می‌کاهد و چربی آن را افزایش می‌دهد.

خواص پسته برای چاقی صورت

پسته یکی از آجیل‌های معروف برای افزایش وزن است. این آجیل به‌صورت یکنواخت بدن و صورت را توپر کرده و شما را چاق‌تر می‌کند. برای تأثیر بهتر مصرف پسته برای چاقی صورت انجام میزان مناسب فعالیت ورزشی لازم است. یکی از دلایل لاغری و استخوانی شدن صورت، کمبود پروتئین است. پسته یک منبع سرشار از پروتئین به‌حساب می‌‎آید و مصرف آن برای چاقی صورت واقعاً مؤثر است. 

همچنین تیرگی زیر چشم که در بزرگسالان بیشتر به دلیل کم‌خونی ایجاد می‌شود؛ با پسته قابل‌رفع است. مصرف متداول پسته به‌عنوان یک خون‌ساز به رفع کم‌خونی و در نتیجه رفع گودی زیر چشم کمک می‌کند. روشن‌شدن پوست نیز از خواص پسته به‌حساب می‌آید؛ چراکه شامل انواع ویتامین‌هایی است که موجب روشن‌‍تر شدن پوست می‌شوند.

خواص گردو برای چاقی صورت

گردو یکی از چهارمغز مفید برای چاقی صورت است که به لاغری نیز بسیار کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد با شروع‌کردن رژِم غذایی با آن موجه می‌شوند لاغرشدن و استخوانی شدن صورت است که با مصرف گردو در رژیم غذایی این مشکل حل می‌شود.

 گردو باعث کم‌شدن اشتها و سیری می‌شود، به همین دلیل انرژِی کافی برای ورزش‌کردن فراهم شده و احساس گرسنگی کمتر آزارتان می‌دهد. اگر شماها قصد کم‌کردن وزن دارید و نگران لاغرشدن صورت خود هستید مصرف روزانه گردو واقعاً کمک بسیار زیادی به شما می‌کند.

خواص آجیل

 خواص فندق برای چاقی صورت

فندق نیز مثل پسته، گردو و بادام درختی برای چاقی صورت مفید و قابل‌استفاده است. فندق خام و بدون نمک خواص بی‌نظیری دارد و به زیبایی خیلی کمک می‌کند. این مغز به ترمیم و شکل‌گیری بافت عضلات صورت کمک می‌کند و باعث افزایش حجم گونه‌ها و سفت‌شدن آنها می‌شود. 

علاوه بر این سلنیوم موجود در آجیل‌هایی مثل فندق باعث افزایش انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست خواهد شد. فندق آبرسانی مناسب برای پوست نیز هست و مصرف متداول آن باعث رفع خشکی پوست و روشن‌تر شدن رنگ پوست خواهد شد. 

خواص بادام‌زمینی برای چاقی صورت

بادام زمینی یک آجیل رایج و اثبات شده برای چاقی صورت به‌حساب می‌آید که پروتئین بسیار زیادی دارد. در کل تمامی انواع بادام‌ها به‌عنوان معجزه‌های سریع برای چاقی صورت عمل می‌کند؛ اما بادام زمینی در این مورد معروف‌تر و شناخته شده است. از فواید دیگر بادام زمینی برای پوست و زیبایی می‌توان گفت که مصرف متداول بادام زمینی باعث جوان‌سازی و جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود. 

چربی اشباع نشده و مفید موجود در بادام زمینی منجر به توپر شدن صورت و چاقی آن شده و مصرف آن در رژیم لاغری به‌شدت توصیه می‌شود. ویتامین D موجود در بادام زمینی خام باعث روشن‌تر شدن پوست و خون‌رسانی بهتر آن می‌شود. به‌علاوه ویتامین E بسیار زیاد این آجیل باعث آبرسانی بهتر و درنتیجه زیبایی بیشتر پوست خواهد شد.

میزان مصرف آجیل برای چاقی صورت

برخی فکر می‌کنند حالا که آجیل‌ها برای چاقی صورت مفید هستند مصرف زیاد آنها سرعت چاق و توپر شدن صورت را افزایش می‌دهد. درصورتی‌که این باور بسیار اشتباه و خطرناک است. مصرف بیش از اندازه آجیل باعث اضافه‌وزن بدنی و بالارفتن چربی خواهد شد که این اصلاً برای بدن خوب نیست. برای چاقی صورت مصرف متعادل آجیل لازم است نه مصرف بی‌رویهٔ آن! 

از نظر کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 7 عدد بادام درختی، 5 عدد بادام زمینی، 7 عدد پسته، 7 عدد فندق و 3 عدد گردو برای چاقی صورت کافی است و بیشتر از این مقدار توصیه نمی‌شود. این میزان آجیل برای چاقی صورت مفید و موثر است و اثر آن در درازمدت مشاهده می‌شود.

زمان مناسب استفاده از آجیل برای چاقی صورت

مصرف آجیل‌ها بیشتر در وعده‌های اصلی غذایی پیشنهاد می‌شود. به‌عنوان‌مثال مصرف آجیل در صبحانه کالری موجود برای فعالیت‌های طول روز شما را فراهم کرده و از ریزه‌خواری‌ها و گرسنگی مفرط در طول روز جلوگیری می‌کند. البته مصرف آجیل به‌عنوان میان‌وعده باعث می‌شود در طول روز توان کافی داشته باشید و احساس گرسنگی نکنید.

 توجه داشته باشید که در میان‌وعده‌ها از مصرف زیاد آجیل بپرهیزید زیرا مصرف بی‌رویه آنها باعث چاقی بدن و اضافه‌وزن می‎‌شود. اما بهترین زمان برای مصرف آجیل زمانی است که می‌خواهید به فعالیت‌های بدنی سنگین یا ورزش بپردازید. مصرف مقداری آجیل قبل از این مواقع نه‌تنها از احساس گرسنگی جلوگیری می‌کند، بلکه باعث تأمین انرژی کافی برای بدن نیز می‌شود.

سخن پایانی

همان‌طور که دیدیم مصرف آجیل به چاق شدن صورت کمک زیادی می‌کند. در این مطلب با آجیل‌های چاق‌کننده صورت آشنا شدیم و مقدار مصرف مجاز را به این منظور دانستیم. البته آجیل‌ها به جنبه‌های دیگر زیبایی پوست نیز کمک شایانی می‌کنند و مصرف روزانه و به‌اندازه آنها بسیار مفید است. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *