سلامتی و غذا

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی پسته‌ای در 3 قدم + نکات مهم 

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی پسته‌ای در 3 قدم + نکات مهم 

فرنی پسته‌ای یک دسر ساده و لذیذ است که با استفاده از مواد اولیه در دسترس تهیه می­‌شود. پودر پسته به این دسر طعم منحصر به فردی بخشیده و آن را برای تمامی ذائقه­‌ها مناسب می‌­سازد. همچنین خواص مواد تشکیل دهنده آن برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب بوده و به رشد و سلامت آن­ها کمک شایانی می­‌کند. با فراگیری و طرز تهیه فرنی پسته‌ای , دستور پخت فرنی پسته می‌­توانید یک دسر خوشمزه را برای ماه مبارک رمضان و همچنین مهمانی­‌ها و جشن‌­ها تدارک ببینید.

مواد لازم برای تهیه فرنی پسته‌ای

در این مرحله از آموزش فرنی پسته‌ای با مواد لازم برای ساخت آن آشنا خواهیم شد. مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه به شرح زیر هستند:

1آرد برنج3 قاشق غذاخوری
2پودر پستهیک سوم پیمانه
3شکر5 قاشق غذاخوری
4شیر2 پیمانه
5کره1 قاشق غذاخوری
6گلاب2 قاشق غذاخوری
7وانیلیک چهارم قاشق چای‌خوری
بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی پسته ای

آموزش طرز تهیه فرنی پسته‌ای

طرز تهیه فرنی پسته‌ای شامل چند مرحله کلی و بسیار آسان می‌­شود. این مراحل به شرح زیر هستند:

مرحله اول

دستور پخت فرنی پسته ای بسیار ساده است. برای تهیه فرنی پسته ای می‌بایست در ابتدا، آرد برنج را در یک قابلمه مناسب الک کنیم. سپس شکر را افزوده و آن­ها را با یکدیگر مخلوط کنیم. در مرحله بعدی می‌­بایست شیر را به مخلوط اضافه کنیم تا آردها درون آن حل شوند.

مرحله دوم

مخلوط حاصل شده را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم می‌­زنیم تا گلوله نشود. به حرارت دادن مخلوط ادامه می‌­دهیم تا به غلظت برسد. در قدم بعدی گلاب و کره را افزوده و به هم زدن ادامه می‌­دهیم. در قدم آخر پودر پسته را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌­دهیم تا غلظت فرنی به اندازه لازم برسد.

مرحله سوم

هنگامی که موادمان غلظت کافی پیدا کرد، آن را از روی حرارت برداشته و وانیل و خامه را اضافه می­‌کنیم. پس از افزودن خامه و گلاب آن­ها را هم می­زنیم تا کاملا درون فرنی حل شوند. تا زمانی که دسرمان داغ است، آن را درون ظرف مناسب ریخته و روی آن را با موادی نظیر دارچین، گل محمدی، خلال بادام یا پسته تزیین می‌کنیم.

نکات کلیدی دستور پخت فرنی پسته‌ای

در هنگام آموزش تهیه فرنی پسته ای باید به چند نکته کلیدی اشاره داشته باشیم. این موارد عبارتند از:

·         در مراحل آخر اجازه ندهید غلظت فرنی زیاد شود؛ چرا که، در هنگام سرد شدن غلظت این دسر افزایش می‌­یابد.

·         برای پختن این دسر، بهتر است از ظروف نچسب استفاده کنید.

·         برای افزایش خواص این دسر خوشمزه، می‌­توانید از پودر نارگیل نیز استفاده کنید.


کلام آخر

طرز تهیه فرنی پسته ای بسیار آسان بوده و اغلب مواد لازم برای تهیه آن در منزل در دسترس قرار دارند. هریک از مواد تشکیل‌دهنده این دسر از خواص متعددی برخوردار بوده و همین امر باعث می‌­شود که دسر مذکور برای کودکان و نوجوانان بسیار ایده‌آل باشد. این دسر سرشار از ویتامین B بوده و حاوی مقادیر ایده‌آلی از کربوهیدرات، والین، متیونین و … است.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *