سلامتی و غذا

کالری پسته چقدر است؟

کالری پسته چقدر است؟

پسته از بهترین و مغذی‌ترین دانه‌های خوراکی و آجیل‌های دنیا است که متخصصان تغذیه به علت ارزش غذایی و مواد مغذی که دارد مصرف آن را توصیه‌ می‌کنند. این آجیل دارای فواید بسیاری برای بدن است ، اما به دلیل کالری بالایی که دارد در مصرف آن باید تعادل را رعایت نمود. خیلی از متخصصان آن را در رژیم‌های لاغری تجویز‌ می‌کنند. اگر‌ می‌خواهید بدانید کالری پسته چقدر است و چه مقدار در روز‌ می‌توانید از آن استفاده کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کالری پسته تازه

کالری پسته خام و شور چقدر است؟

در رژیم غذایی و مصرف خوراکی‌های مختلف میزان کالری مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. منظور از کالری پسته میزان انرژی است که از طریق کربوهیدرات‌های پسته به بدن وارد‌ می‌شود و برای انجام فعالیت‌های روزانه مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. آجیل‌ها و دانه‌های خوراکی عمدتا مقدار کالری فراوانی در هر 100 گرم خود دارند. اما دریافت بیش از حد کالری موجب چاقی و اضافه وزن در بدن‌ می‌شود و باید کالری‌های دریافتی را کنترل نمود. در هر 100 گرم مغز پسته خام 562 کالری وجود دارد و کالری پسته خشک و خام تقریبا یکسان است.

اما کالری پسته خام و شور یا بوداده با نمک یکسان نیست و در هر 30 گرم پسته شور 170 کالری انرژی وجود دارد. استفاده زیاد از پسته شور در طول روز نه تنها به دلیل کالری فراوان موجب چاقی خواهد شد بلکه به دلیل نمکی که دارد باعث بالارفتن فشار خون در افراد‌ می‌گردد.

چقدر در روز‌ می‌توانیم پسته مصرف کنیم؟

با توجه به کالری پسته خام با پوست و همچنین پسته بوداده و شور خیلی از افراد به دلیل ترس از چاقی و اضافه وزن از مصرف آن اجتناب‌ می‌کنند. این در حالی است که هر عدد پسته تنها 4 کالری انرژی دارد و اگر به عنوان یک میان وعده و به صورت کنترل شده در رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد به دلیل مواد مغذی که دارد موجب احساس سیری شده و‌ می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

روزانه با مصرف تنها 10 عدد پسته‌ می‌توانید انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مانند دو ساعت خوابیدن، سی دقیقه راه رفتن، سی دقیقه ظرف شستن و … را تامین کنید. اما ده عدد پسته چند کالری دارد؟ این میزان پسته حدود 40 کالری انرژی دارد و اگر یک رژیم غذایی سالم داشته باشید با استفاده از این مقدار پسته در روز نه تنها بخشی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را‌ می‌توانید تامین کنید بلکه دچار اضافه وزن نیز نخواهید شد.

پسته چه فوایدی برای بدن دارد؟

اکنون که متوجه شدید کالری پسته تازه با پوست و پسته بو داده چقدر است باید به خواص و فواید پسته برای بدن نیز اشاره کنیم تا از مصرف این آجیل خوشمزه غافل نشوید.

  • ·  بهبود عملکرد قلب
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • بهبود قدرت بینایی
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • بهبود وضعیت دستگاه گوارش
  • جبران کم خونی
  • صاف و درخشان شدن پوست
  • رفع کم خونی
  • پیشگیری از پوکی استخوان

سخن پایانی

ارتباط میان پسته و چاقی همانند یک شمشیر دو لبه است. بنابراین با توجه به کالری یک پیاله پسته باید در رژیم غذایی به صورت متعادل از آن استفاده نمود که به لاغری کمک کند و موجب چاقی نگردد.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *