سلامتی و غذا

آموزش صفر تا صد طرز تهیه کوکی پسته خوشمزه

آموزش صفر تا صد طرز تهیه کوکی پسته خوشمزه

اگر تابه‌حال کوکی پسته‌ای را امتحان نکرده‌اید باید بدانید که شیرینی بسیار خوشمزه و خوش‌طعمی را از دست داده‌اید. کوکی پسته‌ای از خوراکی‌های مفید و خوشمزه‌ای است که دوست‌نداشتن آن واقعاً کار سختی به‌حساب می‎‌آید. به اطمینان می‌توان گفت که اگر فقط یک‌بار عطر و بوی کوکی خوشمزه پسته در آشپزخانه‌تان بپیچد و فقط یک‌بار طعم آن را بچشید عاشق آن خواهید شد. 

در این مقاله از هایپر پسته آموزش صفر تا صد تهیهٔ کوکی پسته‌ای با تمام فوت و فن‌های آن و نکاتی که به طبخ بهتر این شیرینی خوشمزه کمک می‌کند برای شما‌ عزیزان نوشته شده است پس این مطلب را از دست ندهید. شیرینی کوکی پسته‌ای یک شیرینی زیبا و شیک برای پذیرایی از میهمانان و یک پیشنهاد عالی در کنار چای و نوشیدنی‌های گرم است. این شیرینی بافت لطیف و سبکی دارد و طرز تهیه‌ آن بسیار ساده است. برای آشنایی کامل با مراحل درست‌کردن کوکی پسته‌ای با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کوکی پسته‌ای

مقادیر زیر برای یک وعده عصرانه کوکی پسته‌ای برای 4 نفر کافی است. شما می‌توانید به نسبت این مقدار را کم یا اضافه کنید.

  • مغز پسته 120 تا 150 گرم
  • آرد قنادی 210 گرم
  • بکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
  • نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ یک عدد
  • شکر سفید 65 گرم
  • شکر قهوه‌ای 65 گرم
  • کره هم‌دمای محیط 100 گرم
 طرز تهیه کوکی پسته ای

طرز تهیه کوکی پسته‌ای

دستور زیر بهترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین دستور برای تهیه‌ یک کوکی خوشمزه در خانه است که پیشنهاد می‌شود حتماً آن را امتحان کنید

مرحله اول

یک ظرف مناسب و تقریباً بزرگ بردارید و کره‌ هم دما با محیط را داخل ظرف قرار دهید. اگر کره‌ شما یخ‌زده یا سردتر از دمای محیط است حتماً چند دقیقه آن را رها کنید تا دمای آن با دمای محیط یکسان شود. سپس شکر قهوه‌ای و شکر سفید را به آن اضافه کنید و با دور تند همزن مواد را هم بزنید. 

مرحله دوم

وقتی مواد سبک و یکدست شد دور ظرف را دورگیری کنید تا مواد به ‌دور ظرف خشک نشود. حالا تخم‌مرغ و وانیل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره با همزن هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. رنگ مواد باید کرمی و روشن باشد. 

مرحله سوم

وقتی مجدداً ظرف را دورگیری کردید نوبت به اضافه‌کردن پسته‌ها می‌رسد. پسته‌هایی که در این شیرینی استفاده می‌کنید می‌توانند هر سایزی داشته باشند. بسته به ذائقه‌ خودتان می‎‌توانید از پودر پسته، پسته‌ خرد شده با هر اندازه‌ای و یا حتی از مغز درسته‌ پسته استفاده کنید. کوکی‌های پسته‌ای به هر شکلی درست می‌شوند و همچنین مقدار پسته ‌را می‌توانید به‌دلخواه خود تغییر دهید. اما نکته‌ مهم این است که بهتر است پوسته‌ نازک روی مغز پسته‌ها جدا شود، چرا که باعث تلخی طعم کوکی‌ پسته‌ای می‌شود.

مرحله چهارم

بعد از اضافه‌کردن پسته مخلوط را با قاشق یا لیسک قنادی هم بزنید و نصف آرد را داخل مواد الک کنید. حالا دوباره مخلوط را هم بزنید و بکینگ پودر و مابقی آرد را به مواد اضافه کنید. مواد را کاملاً مخلوط کنید تا یک‌دست شود. مجدداً ظرف را دورگیری کنید و روی ظرف سلفون بکشید. حالا ظرف را داخل فریزر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه به مواد استراحت دهید. 

مرحله پنجم

در فاصله‌ استراحت‌کردن مواد کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کنید و از چند دقیقه قبل از بیرون آوردن مواد از فریزر، فر را با دمای 175 درجه گرم کنید. وقتی مواد را بیرون آوردید سلفون را جدا کنید و کمی مخلوط را ورز دهید. به اندازه‌ یک گردوی متوسط از مواد بردارید و به آن به شکل کوکی فرم دهید؛ سپس آن را کف سینی فر بگذارید. این کار را با مابقی مواد نیز انجام دهید و 10 تا 15 دقیقه سینی را داخل فر قرار دهید. وقتی سینی را از فر بیرون آوردید اجازه دهید کوکی‌های پسته‌ای کمی خنک شوند و سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید. شیرینی کوکی پسته‌ای شما حاضر است. نوش جان!

نکاتی برای درست‌کردن یک کوکی پسته‌ای خوب

دوست دارید طعم بهتر و خوشمزه‌تری به کوکی پسته‌ بدهید یا آن را با ظاهر زیباتری سرو کنید؟ پیشنهادهای زیر را از دست ندهید. 

  1. اضافه‌کردن رنگ خوراکی سبز

بعضی افراد دوست دارند کوکی پسته‌ای خوشمزه‌شان کمی رنگ سبزتری داشته باشد. برای این کار کافی است یک قطره رنگ خوراکی سبز به مواد کوکی پسته‌ای اضافه کنید. افزودن رنگ خوراکی سبز به مواد این کوکی باعث بیشتر به‌نظررسیدن مقدار پسته نیز می‌شود؛ ولی دقت کنید که بیشتر از یک یا دو قطره رنگ خوراکی به مواد اضافه نکنید؛ چون باعث تلخ شدن کوکی‌های پسته می‌شود.

  1. تزیین‌کردن روی کوکی پسته‌ای

برای زیبایی ظاهر کوکی‌های پسته‌ای بهتر است روی آنها را خالی نگذارید. روی این شیرینی را می‌توانید قبل از گذاشتن آنها داخل فر با خلال پسته، مغز پسته یا سایر مغزیجات تزیین کنید. حتی بعد از بیرون آوردن کوکی‌ها از فر نیز می‌توان روی آنها را با پودر پسته و پودر قند تزیین نمود. 

  1. استفاده از شکلات چیپسی یا کشمش

کشمش و شکلات چیپسی دو خوراکی خوشمزه هستند که در اغلب کلوچه‌ها و کوکی‌ها استفاده می‌شوند و هم آنها را لذیذتر می‌کنند و هم ظاهر زیباتری به آنان می‌بخشند. شما همچنین می‌توانید از تکه‌های شکلات تلخ یا شیرین در ترکیب این کوکی‌ها استفاده کنید و طعمی به‌یادماندنی بسازید.

  1. استفاده از شکر سفید

در این طرز تهیه کوکی پسته‌ای برای سالم‌تر شدن ترکیب کوکی‌ها از 65 گرم شکر قهوه‌ای استفاده کردیم. اما اگر احساس می‌کنید طعم آن با ذائقه‌تان جور در نمی‌آید می‌توانید به جای آن از شکر سفید یا حتی پودر قند استفاده کنید.

سخن پایانی

به‌طورکلی شیرینی‌های ایرانی مختلفی وجود دارند که طعم خوشمزه‌ آنها طرف‌داران زیادی دارد. کوکی پسته‌ای یکی از لذیذترین شیرینی‌های ایرانی است که در مهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی نیز سرو می‌شود. در این مقاله سعی کردیم بهترین طرز تهیه کوکی پسته‌ای را به زبان ساده برایتان توضیح دهیم به شکلی که همه بتوانند آن را درست کنند و از طعم آن لذت ببرند. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *