سلامتی و غذا

گرانول پسته چیست؟ همه چیز درمورد گرانول پسته

گرانول پسته چیست؟ همه چیز درمورد گرانول پسته

پسته و فرآورده‌های خاص آن به دلیل داشتن طعم عالی، خواص ویژه‌ و ظاهر منحصربه‌فرد، در صنایع غذایی به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول ارزشمند و مشتقات آن از گذشته تاکنون در فرهنگ ایرانی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. گرانول پسته یکی از مشتقات پسته است که در سایزهای مختلف به تولید می‌رسد.

 این محصول برای مصارف گوناگونی از جمله تهیه دسر، بستنی، شیرینی، گز، معجون و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترکیب آن با سایر فرآورده‌ها، طعمی لذیذ و عطری دلپذیر ایجاد می‌کند. همچنین این محصول با سایر افزودنی‌ها مانند قهوه، شکلات، شیر یا آجیل‌های دیگر ترکیب شده و برای پخت انواع میان‌وعده‌ها به کار می‌رود. گرانول پسته یا مغز دندانه از ریزترین ارقام مغز پسته یعنی پسته مغز گندمی تهیه می‌شود.

 این محصول در انواع دو پوست شده و با پوست در بازار موجود است که نمونه‌های دو پوست شده قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه دیگر دارند. اگر به دنبال کسب اطلاعاتی از گرانول پسته هستید، با هایپرپسته در ادامه همراه باشید.

گرانول پسته چیست؟

اگر به مراکز فروش آجیل و مغزیجات مراجعه کرده باشید حتماً بسته‌بندی‌هایی جذاب از مغز پسته را مشاهده کرده‌اید. این بسته‌بندی‌های خوش‌رنگ و لعاب که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، گرانول پسته نام دارند. در واقع گرانولا همان مغز پسته است که به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص خرد شده و در اندازه‌های متفاوتی تقسیم‌ می‌شود؛ بنابراین این محصول از لحاظ مواد مغذی، ارزش غذایی، عطروطعم هیچ تفاوتی با پسته ندارد و کیفیت آن نیز همانند پسته است. تنها تفاوتی که میان گرانول پسته با سایر ارقام پسته وجود دارد به شکل ظاهری، سایز و اندازه این محصول مربوط می‌شود. 

پسته‌های گرانول شده همان پسته‌های دهان بسته‌ای هستند که با استفاده از دستگاه‌های مخصوص آنها را شکسته و مغز آنها را به‌اندازه ۳ تا ۶ میلی‌متر تقسیم می‌کنند. البته این موضوع در مورد گرانول‌های صادراتی صدق نمی‌کند. چراکه گرانول‌های صادراتی از مغز پسته اعلا و درجه یک به دست می‌آیند. در واقع شرکت‌های تولیدکننده این محصول مغز پسته سالم را با دستگاه خرد کرده و آن را به گرانول تبدیل می‌کنند.

انواع گرانول پسته

گرانول پسته از لحاظ نوع و سایز، به دو دسته تقسیم می‌شود تا افراد بر اساس نیاز و مصرف خود، نمونه دلخواه را انتخاب کنند.

انواع گرانول پسته

انواع گرانول از لحاظ نوع

گرانول‌ها از لحاظ نوع به دو دسته تقسیم می‌شوند که از لحاظ کیفیت و قیمت، دارای تفاوت‌های چشمگیری هستند.

● گرانول دو پوست شده

 فرایند تهیه مغز پسته دو پوست یا کالک، پروسه‌ای نسبتاً طولانی است. برای تهیه این مغز، پسته به شکل کال برداشت می‌شود. پسته‌ها را در مجموعه‌های مربوط، به وسیله دستگاه‌ها پوست گرفته و مغز می‌کنند. در مرحله بعد مغز پسته‌ها در آب جوشیده و پوست نازک روی آن جدا می‌شود. سپس به‌وسیله دست یا دستگاه‌های تشخیص رنگ، پسته‌ها بر اساس رنگ تفکیک شده و در ۶ گرید، جای می‌گیرند. این نوع از گرانول به دلیل افت وزن از قیمت بالاتری برخوردار بوده و در مواردی که سبز بودن و زیبایی مغز پسته ضرورت دارد، مصرف می‌شود.

● گرانول با پوست

 این نوع از گرانول دارای پوست بوده و وجود این مسئله سبب کاهش قیمت آن به نسبت نمونه دو پوست شده خواهد شد.

انواع گرانول پسته از لحاظ سایز

برخی گمان می‌کنند گرانول پسته، پسته‌های خرد شده‌ای هستند که توسط دستگاه و به شکل تصادفی تقسیم می‌شوند. اما بر خلاف تصور عموم این محصول طبق اندازه معینی خرد شده و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود تا افراد با آگاهی به اندازه مغزها نسبت به خرید اقدام کنند.

● سایز ۱

گرانول‌های تهیه شده با این سایز از دانه‌های درشت‌تری تشکیل شده‌اند که برای مصارف خاصی همچون تهيه گز و معجون به کار می‌آید.

● سایز ۲

مغزهای خرد شده با این سایز، دارای سایز متوسطی هستند و بهترین گزینه برای مصرف در شیرینی و بستنی هستند.

● سایز ۳

 این سایز ریزترین اندازه گرانول را تهیه می‌کند تا در تهیه دسر و شیرینی‌ها از آن استفاده شود.

قیمت گرانول پسته بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

قیمت گرانول پسته تحت‌تأثیر عوامل مختلفی متغیر است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برخی از این عوامل به شرح زیر است:

  • کیفیت گرانول
  • سایز گرانول
  • گرانول دو پوست شده
  • حجم درخواستی

● کیفیت گرانول

معمولاً گرانول پسته با پسته‌های در بسته، دارای اندازه‌های غیر همسان، کال و مغز زرد تهیه می‌شود. اما در این بین، مجموعه‌های نامداری هستند که کیفیت محصول را مهم‌ترین رکن کسب‌وکار دانسته و از بهترین پسته‌ها برای تهیه محصول خود استفاده می‌کنند. بدیهی است گرانول تهیه شده با بهترین نوع پسته، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

● سایز گرانول

همان‌طور که گفتیم گرانول پسته بر اساس سایز، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ بنابراین گرانول‌های درشت‌تر که در سایز ۱ قرار می‌گیرند قیمت بالاتری به نسبت سایز‌های ریز دیگر دارند.

● گرانول دو پوست شده

 گرانول دو پوست زحمات زیادی در آماده‌سازی داشته و محصول حاصل از آن جذاب، و دارای رنگ و طعمی منحصربه‌فرد است. این نوع گرانول قیمت بیش‌تری در مقایسه با گرانول با پوست دارد.

● حجم درخواستی

 مقدار و حجم مورد نیاز در خرید گرانول، می‌تواند مهم‌ترين مسئله در قیمت‌گذاری باشد. چرا که در صورت خرید حجم بالایی از گرانول، شما ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

در زمان خرید به چه مواردی توجه کنیم؟

به‌طورکلی موارد مورد اهمیت در خرید گرانول پسته عبارت‌اند از:

  • خرید از فروشگاه معتبر
  • توجه به محل تولید و تاریخ انقضا
  • بسته بندی
  • توجه به ظاهر محصول

● خرید از فروشگاه معتبر

 خرید از فروشگاه معتبر و نامدار، از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که این مجموعه‌ها برای حفظ برند و اعتبار خود، همواره در تلاش‌اند و کیفیت بالای محصول را فدا نمی‌کنند.

● توجه به محل تولید و تاریخ انقضا

 در زمان خرید محصولات بسته‌بندی محل تولید، نشان استاندارد، تاریخ تولید و انقضا را مطالعه کنید. دقت داشته باشید هرچه از تاریخ تولید محصول زمان کمتری گذشته باشد، محصول تازه‌تر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است.

● بسته‌بندی

 خرید محصولات بسته‌بندی‌شده به نسبت نمونه‌های فله و باز، بهتر است. چرا که بسته‌بندی مناسب محصول، نقش مهمی در حفظ کیفیت آن دارد. 

● توجه به ظاهر محصول

 قبل از خرید به‌دقت ظاهر گرانول را بررسی و از وجود تیرگی، کهنگی و هرگونه آسیب اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

گرانول پسته محصولی است که از خرد شدن مغز پسته در سایز‌های مختلفی تهیه می‌شود. این محصول از لحاظ کیفیت و خواص، تفاوتی با مغز پسته ندارد و برای مصرف در انواع بستنی، شیرینی، دسر، معجون، گز و… تهیه و تولید می‌شود. گرانول پسته از لحاظ نوع و سایز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام از این عوامل در قیمت نهایی محصول نقش مهمی دارند. در صورتی که قصد خرید گرانول پسته را دارید، مطالعه مطلب فوق برای شما کمک‌کننده خواهد بود.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *