سلامتی و غذا

خواص پسته برای کودکان

پسته یکی از محبوب ترین انواع آجیل در دنیا است که به دلیل طعم خوبی که دارد طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایلی که پسته را پرطرفدار کرده، فواید بسیار زیاد آن است. طبع پسته گرم و خشک می باشد و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. این ماده مغذی دارای انواع پروتئین و اسیدهای چربی است که برای بدن ضروری است. پروتئین پسته به قدری زیاد است که برخی از محققین آن را به عنوان جایگزینی برای گوشت و حبوبات می دانند. یکی از مهمترین خواص پسته برای کودکان پروتئین زیاد موجود در آن است. پروتئین پسته در رشد عضلات و بافت کودکان تأثیرگذار می باشد.

به دلیل دارا بودن آهن و کلسیم موجود در پسته، این ماده باعث استحکام استخوان و دندان کودکان، همچنین درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در آنها می شود. پسته غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هست که برای رشد مغز کودکان مؤثر است.

فواید پسته برای کودکان:

پسته برای آرام کردن اعصاب و همچنین آرامش قلب بسیار مفید است. و موجب تقویت معده است و در تسکین سرفه برای کودکان توصیه می شود. پسته اسهال را در کودکان درمان می کند. از آنجایی که پسته مقادیر بسیار زیادی از روی را داراست، در تقویت شدن پوست و مو و ناخن مؤثر می باشد.

از جمله مهمترین فواید و خواص پسته برای کودکان عبارت است از: غنی بودن از انرژی و پروتئین، غنی از انواع ویتامین ها و فیبر، میزان قند کم، تقویت نمودن سیستم ایمنی بدن، منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها، در نهایت موجب افزایش هوش و ذکاوت در کودکان می باشد.

غنی بودن از انرژی و پروتئین:

پروتئین موجود در هر صد گرم پسته معادل بیست گرم است که از تخم مرغ هم بیشتر است. به این ترتیب به عنوان بهترین گزینه برای تأمین پروتئین در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل فعالیت های زیاد کودکان در طول شبانه روز، آنها به انرژی زیادی نیازمندند. و مصرف پسته به عنوان میان وعده ای مقوی برای کودکان توصیه می شود. خوردن پسته باعث از بین رفتن ضعف و خستگی شده و کودک را تا پایان شب سرحال و شاداب و سرشار از انرژی نگه می دارد.

میزان قند کم:

از دیگر خواص پسته برای کودکان به مقدار کم قند موجود در آن می توان اشاره کرد. پسته به دلیل میزان قند کم و کربوهیدرات کمی که دارد، علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز در کودکان، موجب بالا رفتن قند خون و به خطر افتادن سلامتی در کودکان نمی شود.

به علت اینکه بدن کودکان نسبت به انواع بیماری های ویروسی و باکتریایی حساس تر است، از پسته برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان استفاده می شود. چون پسته ویتامین C و B6 دارد، می تواند با اینگونه عفونت ها به خوبی مقابله کند. مصرف پسته باعث افزایش تولید گلبول های سفید شده و در نتیجه کودکان را از ابتلا به بیماریهای گوناگون ایمن می نماید.

غنی بودن از انواع ویتامین ها و فیبر:

یکی دیگر از خواص پسته برای کودکان غنی بودن این ماده از انواع ویتامین ها و فیبر است. پسته غنی از انواع ویتامین های لازم برای بدن مثل تیامین، نیاسین، فولات، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین های A و E می باشد. این ویتامین ها برای حفظ سلامتی در کودکان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. همچنین پسته به علت غنی بودن از فیبر، در عملکرد روده بهبود ایجاد می کند و برای درمان یبوست هم بسیار مفید است. خوردن روزانه یک مشت پسته در کودکان باعث حرکت بهتر روده هایشان می شود، به این ترتیب نیازی به دارو برای مشکل یبوست پیدا نمی کنند.

منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها:

پسته سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد که از نفوذ کردن رادیکال های آزاد مضر که در هوا وجود دارند، به بدن جلوگیری می کند. بنابراین از دیگر خواص پسته برای کودکان کاهش التهابات و درنتیجه افزایش ایمنی بدنشان می شود نام برد.

افزایش هوش و ذکاوت کودکان:

همانطور که می دانید تغذیه در میزان هوش کودکان بسیار مؤثر است. پسته با دارا بودن ویتامین B6، سبب بهبود عملکرد مغز و بهبود سیستم عصبی بدن کودکان شده، هوش کودکان را تقویت می نماید.

مصرف پسته را از چه زمانی برای کودکان آغاز کنیم؟

معمولا بیشتر پزشکان مصرف پسته را برای نوزادانی که هیچ گونه آلرژی و حساسیتی نسبت به مواد غذایی ندارند، از زیر یک سال توصیه می کنند.

میزان درست مصرف پسته برای کودکان:

میزان مصرف پسته در کودکان و بزرگسالان تفاوت چندانی ندارد. قاعده ای که در این زمینه به منظور مصرف متناسب برای افراد توصیه می شود، به صورت یک مشت بسته است. چه کودکان و چه بزرگسالان از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین بهترین میزان مصرف پسته برای تمامی افراد، یک مشت بسته می باشد.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *