سلامتی و غذا

رسپی آسان کیک پسته‌ای خانگی با مواد اولیه ساده

رسپی آسان کیک پسته‌ای خانگی با مواد اولیه ساده

کیک پسته‌ای خانگی

دورهمی‌ها و مهمانی‌ها یک فرصت تکرار نشدنی برای در کنار هم بودن عزیزانمان است. برای شیرین‌تر شدن این لحظه‌های ارزشمند، بهتر است که از یک دسر خوشمزه برای پذیرایی استفاده کنیم. یکی از بهترین گزینه‌ها که هم طرف‌داران زیادی دارند و هم مورد پسند همه هستند، می‌توان به کیک پسته‌ای اشاره کرد. این شیرینی علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر، با بافت اسفنجی و نرم خود، توانسته دل هر فردی از بزرگ گرفته تا افراد کوچک را به دست آورد. برای آشنایی بیشتر با رسپی آسان کیک پسته‌ای خانگی و همچنین مواد اولیه مورد نیاز برای تهیهٔ آن، در ادامه با هایپرپسته همراه باشید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کیک پسته‌ای خانگی

این دسر خوشمزه که در مهمانی‌ها سرو می‌شود، بسیار آسان بوده و طعم بی‌نظیری دارد. برای تهیهٔ یک کیک پسته‌ای خوشمزه با بافت اسفنجی، می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد سعی داشته باشید که مواد اولیه تازه را تهیه کنید:

مواد مورد نیازمقدار
آرد۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
سفیده تخم‌مرغ ۳ عدد
بکینگ پودر  ۲ قاشق چای‌خوری
وانیلدو چهارم قاشق چای‌خوری
نمکدو چهارم قاشق چای‌خوری
شیرنصف پیمانه
رنگ خوراکی سبز (اختیاری)۱ قطره
مغز پسته خرد شده۱۲۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چای‌خوری
کره۸۵ گرم

طرز تهیه کیک پسته‌ای

از طریق مراحل زیر، مواد اولیه کیک پسته‌ای را با هم مخلوط کرده و کیک را آماده کنید:

مرحله اول

 ابتدا باید ۲ پیمانه آرد مورد استفاده در مواد کیک را به‌خوبی الک کنیم. برای این کار باید آرد را از صافی رد کرده تا به طور کامل یک‌دست و نرم شود. سپس آن را داخل یک ظرف بزرگ خواهیم ریخت و ۲ قاشق چای‌خوری بکینگ پودر اضافه می‌کنیم. همچنین دوچهارم قاشق چای‌خوری نمک را به آن‌ها افزوده و هم می‌زنیم تا مخلوط شوند. می‌توانید پس از ترکیب، مواد را مجدد الک کرده تا سبک‌تر و یکنواخت‌تر شوند.

مرحله دوم

 کره‌ای که از قبل به مدت ۲۰ دقیقه بیرون از یخچال قرار دادیم تا با محیط هم دما شود را درون یک ظرف جداگانه می‌ریزیم. سپس ۱ پیمانه شکر و یا پودر قند را به آن اضافه کرده و با استفاده از همزن برقی آن‌ها را طی چند دقیقه مخلوط می‌کنیم تا به ترکیبی یکسان و کرم رنگ دست پیدا کنیم.

مرحله سوم

 در این مرحله، دو چهارم قاشق چای‌خوری وانیل را به همراه ۱ قاشق چای‌خوری پودر هل و همچنین ۱ قطره رنگ خوراکی (اختیاری) به ترکیب خود اضافه می‌کنیم. سپس آن‌ها را هم می‌زنیم تا عطر و رنگ این مواد به‌خوبی در مخلوط آماده شده پخش شوند.

مرحله چهارم

 سپس نصف پیمانه شیر را که هم‌دمای اتاق شده، طی مرحله‌به‌مرحله به ترکیب خود اضافه می‌کنیم. بدین ترتیب که اول مقداری از شیر را ریخته و با مواد هم می‌زنیم تا آرد گوله‌گوله نشود. سپس بقیه شیر را نیز درون ظرف ریخته و به طور کامل با هم مخلوط می‌نماییم. 

مرحله پنجم

 مغز پسته‌ها را که از قبل کاملاً خردکرده‌ایم به مواد اضافه می‌کنیم. در این مرحله سعی داشته باشید که به‌آرامی و طی دفعات کم مواد را هم بزنید تا پف مواد کیک از بین نرود.

مرحله ششم

 شما می‌توانید ترکیب آماده شده را درون قالب کیک و یا بر روی یک کاغذ روغنی به‌اندازه ۲۰ سانت بریزید. توجه کنید برای نچسبیدن کیک به قالب، کف آن را با مقدار بسیار کمی از روغن چرب نمایید. پس از پخش مواد و صاف‌کردن آن، قالب را درون فر قرار دهید.

 کیک پسته‌ای خانگی

مرحله هفتم

 فر را که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده روی درجه حرارت ۱۷۵ سانتی‌گراد تنظیم می‌کنیم. تایمر آن را هم روی ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید که برای پف‌کردن و اسفنجی شدن بافت کیک، قالب آن را سه بار به‌آرامی بر روی سطح بکوبید تا هوای داخل مواد خارج شوند.

مرحله هشتم

برای اینکه بدانیم کیک ما پخته یا نه یک سیخ چوبی را درون کیک فرو ببرید. اگر مواد به سیخ چسبید؛ یعنی هنوز به طور کامل نپخته. اما اگر نچسبید بدان معنا است که کیک به طور کامل پخته و آماده شده؛ البته دقت کنید که برای ازدست‌نرفتن پف کیک، به‌هیچ‌عنوان در ۳۰ دقیقه اول درب دستگاه را باز نکنید. 

مرحله نهم

 پس از اینکه مطمئن شدید کیک به طور کامل پخته شده، قالب را از فر بیرون بیاورید. آن را در مای اتاق قرار داده تا کمی خنک شود. سپس می‌توانید کیک را به‌آرامی توسط چاقو از ظرف و یا کاغذ روغنی، جدا نمایید.

مرحله دهم

 برای تزیین کیک خود که سلیقه‌ای است، می‌شود از خامه قنادی و یا کمی مغز پسته استفاده کرد. اگر مایل به استفاده از خامه صبحانه و یا قنادی در کیک خود هستید، ابتدا باید آن را به‌وسیلهٔ همزن برقی هم بزنید تا جایی که ظاهری فومی شکل و چسبنده به خود بگیرد. سپس با یک کاردک صاف دورتادور کیک را پوشانده و به مدت ۳۰ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله یازدهم

 پس از آماده‌شدن کیک، با استفاده از پودر قند و یا مغز خرد شده پسته روی آن را تزیین نموده و شکل دهید. کیک پسته‌ای خانگی شما حاضر شده و می‌توانید در کنار عزیزانتان و یک فنجان چای خوش‌عطر میل نمایید.

چند نکته مهم برای اسفنجی شدن کیک پسته‌ای خانگی

اگر شما هم می‌خواهید که کیک پسته‌ای شما بافتی اسفنجی و نرم داشته باشد به نکات پایین توجه داشته باشید:

  1. از جوش‌شیرین و بکینگ پودر به‌جای هم استفاده نکنید.
  2. تاریخ انقضای بکینگ پودر را بررسی نمایید.
  3. به‌اندازه تخم‌مرغ را هم بزنید.
  4. وقتی تخم‌مرغ سرد است آن را هم نزنید.
  5. فر را از قبل گرم کنید.
  6. در اندازه‌گیری مواد دقت داشته باشید.
  7. کیک را مطابق با دستورالعمل آن، درست کنید.
  8. آرد را چندین بار الک نمایید.
  9. درب فر را باز و بسته نکنید.

نتیجه‌گیری

کیک پسته‌ای یکی از دسرهای خوشمزه و خوش‌عطر برای سرور شدن در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است. این شیرینی خوشمزه که بافتی اسفنجی و نرم دارد، مورد علاقه بسیاری از افراد قرار دارد. به همین دلیل اکثر میزبان‌ها سعی در تهیهٔ آن دارند. اگر شما هم به‌عنوان میزبان می‌خواهید که یک پذیرایی بی‌نقص از مهمان‌های خود داشته باشید، پس رسپی آسان کیک پسته‌ای خانگی را که در این مقاله گفته شده، دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *