سلامتی و غذا

نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو

نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو

سلامت پوست و مو

درباره نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو چه می‌دانید؟ پسته دارای ویتامین‌های B1، B2، B3، B6، C، D، K، E و اسیدفولیک است. این خوراکی خوشمزه، برای آبرسانی، تقویت و افزایش ضخامت مو مناسب است. همچنین، مصرف آن در درمان شوره سر و رفع جوش و چین صورت مؤثر است.

پسته حاوی اسیدهای چرب است که باعث تقویت تار مو می‌شود و از شکنندگی و آسیب مو جلوگیری می‌کند. علاوه بر موها، پسته فواید بسیاری برای سلامت پوست شما دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته، باعث لطافت و شادابی پوست می‌شوند و ویتامین ای پسته، از آفتاب‌سوختگی بدن جلوگیری می‌کند. در ادامه همراه با هایپرپسته، درباره نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو بیشتر توضیح می‌دهیم.

نقش پسته در بهبود سلامت مو

پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در رشد و تقویت مو تاثیر گذار هستند. اگرچه بسیاری از افراد از آن به عنوان یک ماده خوراکی خوشمزه استفاده می‌کنند، اما نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو غیرقابل‌انکار است. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در پسته، عامل اصلی سلامت موها هستند. این مواد عبارت‌اند از:

  • ویتامین: A، K، C، E،  B، C
  • مواد مغذی: کلسیم، منیزیم، زینک، مس، سلنیم، اسیدهای چرب سالم، منگنز

در ادامه، درباره نقش پسته در بهبود سلامت مو بیشتر توضیح می‌دهیم.

پسته، عاملی برای افزایش ضخامت مو

اسیدهای چرب موجود در پسته شامل امگا ۳ و امگا ۶ هستند. این اسیدهای چرب، توسط فولیکول مو جذب می‌شود و ضخامت مو را افزایش می‌دهند. همچنین مصرف پسته، سرعت رشد و بلندشدن موها را افزایش می‌دهد.

پسته، آب‌رسان قوی موها

اگر پوست سر شما خشک است، با مصرف پسته، پوست سر خود را تقویت کنید. با مصرف پسته، روغن موجود در آن توسط پوست سر جذب می‌شود تا چربی موها به تعادل برسد و آبرسانی لازم به موها انجام پذیرد. همچنین برای آبرسانی به موها می‌توانید از روغن پسته برای چرب کردن مو و پوست سر خود استفاده کنید.

نقش پسته در تقویت و رشد مو

همه ما از داشتن موهایی بلند و زیبا لذت می‌بریم؛ حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه موهایی بلند و درخشان داشته باشیم؟

با مصرف روزانه تعداد مشخصی پسته، ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، توسط موها جذب می‌شوند. موها پس از جذب این مواد، رشد سریع‌تری دارند. همچنین پسته علاوه بر تقویت و رشد مو، باعث تقویت ریشه مو نیز می‌شود.

برای خرید انواع پسته های موجود در بازار ایران همچون پسته فندقی و… از فروشگاه هایپرپسته بازدید کنید.

ویتامین سی موجود در پسته، از جمله آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در آن یافت می‌شود. جذب ویتامین سی و سایر مواد مغذی توسط ریشه، استحکام مو را افزایش می‌دهد.

نقش پسته در تقویت موی رنگی

نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو رنگی، به عنوان یک معجزه‌گر عمل می‌کند. در برخی موارد، موها پس از رنگ، آسیب می‌بینند. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به خشکی موها و پوست سر اشاره کرد. این مشکل بیشتر برای بانوان وجود دارد؛ زیرا تقویت و مراقبت از موهای بلند کار سختی است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو نیز، بر خشکی پوست سر می‌افزاید؛ بنابراین، با مصرف پسته به صورت منظم، بیوتین لازم برای مو تأمین شده و از خشکی پوست و موی شما جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو با مصرف پسته

جلوگیری از ریزش مو با مصرف پسته

ریزش مو از جمله مشکلاتی است که امروزه به عنوان یک مشکل اساسی شناخته می‌شود. کسانی که دچار ریزش مو می‌شوند، با مصرف انواع قرص مکمل، سعی در جلوگیری از ریزش موهای خود دارند. پیشنهاد ما به شما، مصرف روزانه تعدادی پسته است.

علت اصلی ریزش مو، کم‌خونی و فقر آهن است. پسته سرشار از آهن است که با جذب آن توسط موها، ریزش مو به تدریج قطع می‌شود.

نقش پسته در سلامت موی آسیب‌دیده

گاهی موها دچار شکستگی، آسیب و موخوره می‌شوند. اگرچه درمان‌های متعددی برای رفع این مشکلات وجود دارد اما بهترین راه مصرف پسته است. پسته سرشار از بیوتین است که برای ترمیم و سلامت موی آسیب‌دیده مناسب است. با مصرف هرچه بیشتر پسته، موهایی درخشان و سالم خواهید داشت. علاوه بر مصرف پسته، استفاده از روغن آن برای پوست و مو موثر است. 

نقش پسته در بهبود سلامت پوست

نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو با کمک ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن معنا پیدا می‌کند؛ زیرا این ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که توسط پوست و مو جذب می‌شوند. همه ما می‌دانیم که ویتامین E، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، در سلامت پوست ما بسیار تاثیرگذار است. چه بسا افرادی که برای شادابی و سلامت پوست خود، از مکمل ویتامین e استفاده می‌کنند.

راه حل بهتر، استفاده از پسته، به جای مصرف مکمل ویتامین E است. ویتامین E در بدن وظیفه دارد تا غشای مخاطی پوست را افزایش دهد. همین امر سبب می‌شود تا پوست در مقابل نور خورشید و اشعه ماورای بنفش از آسیب و سوختگی محافظت شود.

اگر پوست خشکی دارید و از ترک و پوسته شدن آن واهمه دارید، پسته راه حلی برای رفع مشکلتان است. پوست بدن در مقابله با کمبود ویتامین A، خشک و ترک می‌شود. برای رفع خشکی پوست، در کنار مصرف پسته می‌توانید از روغن پسته برای چرب کردن پوست خود استفاده کنید.

 این مغز خوشمزه از ایجاد جوش، آکنه و پیری زودرس پیشگیری کرده و پوست شما را نرم و درخشان می‌کند.

همانطور که می‌دانید، تمام ویتامین‌های گروه B در پسته وجود دارد. از مزایای ویتامین ب، جلوگیری از ایجاد بیماری‌های پوستی است. پسته علاوه بر این ویتامین‌ها، منبع غنی از ویتامین C محسوب می‌شود. مصرف روزانه ویتامین سی، به دلیل عدم ذخیره آن در بدن، امری ضروری است. در نتیجه، با مصرف پسته و دریافت روزانه ویتامین c لازم بدن، سلامتی و جوانی پوست شما تضمین می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به نقش پسته در بهبود سلامت پوست و مو اشاره کردیم. پسته سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که آن را به جایگزین مناسبی برای قرص‌های مکمل تبدیل می‌کند. ویتامین E موجود در پسته، از مهم‌ترین عوامل در سلامت پوست و مو محسوب می‌شود.

با مصرف روزانه مقداری پسته، علاوه بر خوردن یک میان وعده خوشمزه، به بدن خود کمک می‌کنید تا با جذب ویتامین C جوان بماند. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری در پسته وجود دارند که توسط فولیکول مو جذب می‌شوند که به رشد و تقویت مو کمک می‌کنند. پس روزانه پسته مصرف کنید تا سالم و شاداب بمانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *