سلامتی و غذا

فواید پسته برای سلامت و زیبایی پوست

فواید پسته برای سلامت و زیبایی پوست

همه ما پسته را به عنوان یک آجیل خوشمزه و مقوی می‌شناسیم. اما آیا از فواید پسته برای سلامت و زیبایی پوست با خبر هستید؟ این مغز فوق‌العاده و دوست‌داشتنی، سرشار از خاصیت و ویتامین‌های لازم برای پوست است. از خواص آنتی‌اکسیدانی آن گرفته تا مزیت رطوبت‌رسانی، بله همه این فواید در قلب این جواهر سبز گنجانده شده‌اند. در ادامه همراه هایپرپسته باشید تا به بررسی انواع خواص پسته و نحوه استفاده از آن در روتین پوستی، بپردازیم.

انواع فواید پسته برای سلامت و زیبایی پوست

پسته دارای فواید معجزه‌آسایی برای پوست است. به‌طوری‌که تمام طرف‌داران زیبایی، سعی در استفاده از آن برای مراقبت‌های پوستی خود، دارند. ترکیبات موجود در پسته سرشار از انواع  خواص برای زیبایی است. از جمله این خواص، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روشن‌کننده پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک
  • رطوبت‌رسانی پوست
  • ازبین‌بردن آکنه
  • محافظت در برابر سرطان پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

روشن‌کننده پوست

پسته دارای خواص روشن‌کننده پوست است. همچنین از طریق آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای که در آن وجود دارد، به موارد زیر کمک می‌کند. 

۱.کاهش تولید ملانین در پوست که باعث ایجاد لکه‌های تیره می‌شود.

۲.سلول های مرده پوست را از بین می‌برد و پوستی روشن‌تر و یکنواخت‌تر ایجاد می‌کند.

۳.با استفاده از آبرسانی به پوست بافت آن را تقویت و رنگ آن را روشن‌تر می‌سازد.

کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک

با افزایش سن، تولید کلاژن کند و منجر به ایجاد چین‌وچروک و افتادگی در پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در پسته تولید کلاژن در پوست را بیشتر می‌کنند. این کلاژن‌ها برای سفت و جوان نگه‌داشتن پوست ضروری هستند. در نتیجه استفاده از پسته چین‌وچروک را کاهش داده و ظاهری درخشان و جوان‌تر را به شما هدیه می‌دهد.

رطوبت‌رسانی پوست

پسته حاوی مقدار زیادی از چربی‌های سالم، ویتامین C  و آنتی‌اکسیدان‌ها است. وجود این خواص در ترکیبات پسته، موجب رطوبت‌رسانی به پوست می‌شود. همچنین پوست‌های خشک و مستعد بیماری‌های پوستی مثل اگزما را تقویت و درمان می‌کند.

ازبین‌بردن آکنه

پسته با داشتن ترکیب منحصر فرد از خواص، یک روش درمانی مؤثر برای کاهش آکنه شناخته می‌شود. مغز پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این، پسته حاوی بیوتین است که عملکرد سد طبیعی پوست را تنظیم و منافذ را کاهش می‌دهد.

محافظت در برابر سرطان پوست

پسته‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان (ویتامین E  ، بتاکاروتن و لوتئین) هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزادی که از اشعه فرابنفش تولید می‌شوند، می‌پردازند. همچنین از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به سرطان‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در پسته به تغذیه و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست صاف‌تر و انعطاف‌پذیرتر به نظر برسد. علاوه بر این، منیزیم و پتاسیم موجود در پسته با بهبود جریان خون و کاهش التهاب به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

نحوه استفاده از پسته در روتین

نحوه استفاده از پسته در روتین و مراقبت‌های پوستی

برای بهره‌مندشدن از خواص پسته برای پوست، استفاده از آن را به لیست مراقبت‌های پوستی خود اضافه کنید. برای آشنا شدن با برخی موارد استفاده از پسته در روتین پوستی، به موارد زیر توجه کنید.

  • تهیه انواع ماسک‌ها
  • استفاده از روغن پسته به‌عنوان لایه‌بردار
  • سرو پسته در انواع نوشیدنی

تهیه انواع ماسک‌ها

به سه روش می‌توانید ماسک پسته را تهیه کنید:

  1. . یک قاشق چای‌خوری پودر پسته را با یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو کمی عسل مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. مایع خمیری را روی لکه‌ها و تیرگی‌های پوست بمالید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پودر پسته می‌تواند به کاهش لکه‌های تیره در طول زمان کمک کند.
  2. یک یا دو قاشق غذاخوری پسته آسیاب شده را با کمی عسل و یک قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید. این ماسک به پوست شما احساس نرمی، لطافت و آب‌رسانی می‌دهد.
  3. برای تهیه ماسک سوم، می‌توانید‌ دو قاشق چای‌خوری پودر پسته را با یک قاشق چای‌خوری گلاب و کمی ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید. اجازه دهید ماسک برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.
  4. و در آخرین روش پودر پسته را به همراه عسل، هم‌زده‌ سفیده تخم‌مرغ و چند قطره آب لیموترش تازه، ترکیب کنید. این یک ماسک بی‌نظیر‌برای لطافت و تقویت پوست است.

استفاده از روغن پسته به‌عنوان لایه‌بردار

روغن پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین E و اسیدهای چرب است که به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. چند قطره روغن پسته را با یک اسکراب لایه‌بردار ملایم یا شکر مخلوط کنید. سپس روی پوست خود با حرکات دایره‌ای در‌ نواحی صورت و گردن ماساژ دهید. برای داشتن پوستی صاف و درخشان با آب گرم بشویید و خشک کنید.

سرو پسته در انواع نوشیدنی

از پسته در‌ تهیه انواع نوشیدنی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال پسته خیسانده و آسیاب شده را با شیر و عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید. بعد از چند بار مصرف از نوشیدنی‌های حاوی پسته شاهد معجزه در زیبایی خود خواهید بود.

سخن پایانی

پسته علاوه بر طعم و خواص فوق‌العاده، دارای فواید منحصربه‌فردی برای پوست است. مغز این آجیل‌ها حاوی انواع آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌ها هستند. همچنین از انواع خواص آن برای پوست، می‌توان به رطوبت‌رسانی، کاهش چین‌وچروک، روشن‌کننده، ضدسرطان و‌… اشاره کرد. برای مراقبت از زیبایی صورت خود، از این محصول به‌عنوان انواع ماسک استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم انواع فواید پسته برای سلامت و زیبایی پوست را بررسی کنیم.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *