سلامتی و غذا

بهترین و محبوب ترین کیک و شیرینی های پسته ای

بهترین و محبوب ترین کیک و شیرینی های پسته ای

طرز تهیه کیک و شیرینی‌های پسته‌ای

کیک و شیرینی‌های خانگی، برای پذیرایی از میهمان‌ها، بهترین انتخاب است و عطر و طعم خوش آن‌، در کنار یک فنجان چای، باعث ثبت خاطره‌ای خوش در ذهن همگان خواهد شد. دنیای شیرینی‌ها، پر از رنگ و عطر بی‌نظیر است و هنر شیرینی‌پزی را، به یک تفریح شاد تبدیل می‌کند. کیک و شیرینی‌های پسته‌ای، یکی از انواع شیرینی‌های آجیلی هستند که با طعم و خواص فوق‌العاده، لذت خوردن یک برش از کیک را، دو‌چندان می‌کنند‌. پسته از انواع آجیل‌هایی است که در کنار طعم‌دهنده‌های مختلفی همچون شکلات، وانیل، زعفران و… ترکیبی شگفت‌انگیز را به وجود می‌آورد و همین مسئله، باعث تنوع بالای کیک‌های پسته‌ای می‌شود. شیرین‌های تهیه شده از این آجیل، به دلیل داشتن رنگ و شکل ظاهری جذاب، بهترین انتخاب پذیرایی، در مجالس و اعیاد خواهند بود. اگر می‌خواهید چند نمونه از کیک و شیرینی‌های پسته‌ای را بیاموزید، و از آن به‌عنوان تغذیه سالم در میان‌وعده‌ها استفاده کنید، مطالعه این مطلب از هایپر پسته برای شما مفید خواهد بود.

شیرینی‌های پسته‌ای (pistachio pastry)، تنوع بالایی دارند و در طعم‌ها و شکل‌های ظاهری متنوعی، تهیه می‌شوند. در ادامه به آموزش ۳ نمونه، از بهترین و خوشمزه‌ترین کیک و شیرینی‌های پسته‌ای خواهیم پرداخت:

  • کیک پسته خانگی 
  • شیرینی پسته‌ای ماکارون
  • کیک خرما و پسته

کیک پسته خانگی

مواد اولیه

آرد                 ۲ پیمانه 

شکر              ۱ پیمانه 

پودر پسته       ۱ پیمانه 

تخم‌مرغ         ۶ عدد

شیر              ۱.۴ پیمانه 

بکینگ پودر       ۲ قاشق چای‌خوری 

وانیل             ۱.۴ قاشق چای‌خوری 

طرز تهیه

به‌عنوان اولین قدم، آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله الک کنید، این کار باعث اسفنجی شدن بافت کیک شما می‌شود. سپس زرده و سفیده تخم‌مرغ را از هم جدا، و زرده‌ها را به همراه شکر و وانیل به‌خوبی هم بزنید، تا به مایعی کرم رنگ تبدیل شود. کره ذوب شده و نصف پودر پسته را به مایع اضافه کنید و به‌وسیله همزن، ترکیب کنید. سفیده‌ها را، در ظرفی دیگر هم بزنید. این کار را تا پف‌کردن ادامه دهید. در این مرحله می‌توانید سفیده را، به ترکیب زرده اضافه کنید.

مقدار باقی‌مانده پسته را به همراه شیر، داخل ظرف آرد بریزید و ترکیب کنید. سپس این مخلوط را، به آرامی و در سه مرحله، به مایع کیک اضافه و مرتب هم بزنید. فر را روشن و در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. در این زمان قالب کیک را چرب و به خوبی آرد پاشی کنید. مواد را داخل قالب بریزید و داخل طبقه دوم فر قرار دهید. کیک پسته ای شما، برای پختن، به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. پس از گذشت زمان مورد نیاز، کیک را از فر خارج و اجازه دهید تا خنک شود. کیک آماده شده را، می‌توانید با پودر پسته و پودر قند تزیین و نوش جان کنید.

شیرینی ماکارون پسته

مواد اولیه

شکر                      ۱ فنجان

سفیده تخم‌مرغ       ۶ عدد

رنگ خوراکی سبز      به مقدار دلخواه 

پودر شکر                ۲ فنجان

پسته پودر شده      ۳.۴ فنجان

آرد بادام                  ۲ فنجان

مواد اولیه باتر کریم

کره سرد                 ۱ فنجان 

پسته پودر شده       نصف فنجان 

تخم‌مرغ                 ۳ عدد

شکر                      ۱ فنجان

طرز تهیه

سفیده تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و روی آن را، با سلفون بکشید. سپس آن را به مدت ۲۴ ساعت، در دمای اتاق قرار دهید تا استراحت کند. این کار رطوبت آن را می‌گیرد و از ترک‌خوردن بافت کیک، جلوگیری می‌کند. پودر پسته، آرد بادام و شکر را با یکدیگر ترکیب و الک کنید، تا ناخالصی‌های آن جدا شود. الک‌کردن مواد علاوه بر جداسازی ناخالصی‌ها، باعث ایجاد بافت نرم ماکارون می‌شود.

سفیده تخم‌مرغ را پس از استراحت، به‌خوبی هم بزنید تا کف کند. سپس شکر و رنگ خوراکی سبز را، به‌آرامی به تخم‌مرغ اضافه و هم بزنید. ترکیب حاصل، باید بافتی نرم و ابر مانند داشته باشد. مخلوط الک شده را به شکل تدریجی با سفیده ترکیب کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. مواد آماده شده را در ماسوره گرد سایز ۸ یا ۱۰ بریزید و سپس، روی کاغذ روغنی، دایره‌هایی با سایز دلخواه ایجاد کنید. پس از اتمام کار، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، به ماکارون‌ها استراحت دهید. سپس در دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد و به مدت ۱۰ دقیقه، داخل فر بپزید. 

در این زمان به سراغ باتر کریم یا مواد میانی ماکارون‌ها بروید. تخم‌مرغ، پودر پسته و شکر را روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید، تا ته نگیرند. سپس گاز را خاموش و پس از خنک‌شدن، ترکیب را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود. کره را خرد كنيد و به مواد اضافه کنید. مخلوط تخم‌مرغی را داخل قیف بریزید و روی ماکارون‌ها پایپ کنید. سپس یک ماکارون‌ دیگر روی آن قرار دهید تا شیرینی ماکارون پسته‌ای لذیذ شما، آماده شود. نوش جان

طرز تهیه کیک و شیرینی‌های پسته‌ای

کیک خرما و پسته

مواد اولیه

رطب بدون هسته       ۳۰ عدد

کره یا روغن            ۱ و ۱.۴ فنجان

وانیل           ‌ ‌ ‌‌         ۱.۳ قاشق چای‌خوری 

شکر                    ۱ و ۱.۴ فنجان

تخم‌مرغ                  ۲ عدد

پسته خرد شده      نصف لیوان

آرد سفید                ۳.۴ لیوان 

بکینگ پودر            نصف قاشق غذاخوری 

طرز تهیه

شکر وانیل و تخم‌مرغ‌ها را با همزن ترکیب کنید تا مایعی غلیظ، حاصل شود. سپس‌ کره را با مواد ترکیب کنید. آرد و بکینگ پودر را الک کرده و سپس، به همراه خرمای له شده، به محلول تخم‌مرغ اضافه کنید و با دور متوسط همزن، هم بزنید. پس از ترکیب مواد، دور همزن را تند کنید تا محتویات به خوبی یکدست شوند. پس از خاموش‌کردن همزن، مغز پسته خرد شده را اضافه و به آرامی هم بزنید. خمیر آماده شده را در قالب چرب شده بریزید.

فر را که از قبل گرم کرده‌اید، در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. قالب کیک را داخل فر قرار دهید و یک ساعت به آن ‌زمان دهید، تا بپزد. کیک را پس از گذشت زمان مورد نیاز، از فر خارج و پس از خنک‌شدن، از قالب جدا کنید. کیک خرما و پسته، از انواع کیک و شیرینی‌های پسته‌ای است که علاوه بر طعم خوش و دارابودن مواد مقوی، بهترین انتخاب برای عصرانه و صبحانه خواهد بود.

سخن پایانی

پسته آجیل مقوی و خوشمزه‌ای است که می‌تواند به‌عنوان ماده اولیه، در ترکیب انواع کیک و شیرینی قرار گیرد. این آجیل در کنار مواد اولیه مختلف، ترکیبی بی‌نظیر را به وجود می‌آورد و همین مسئله، سبب ايجاد تنوع فراوان، در کیک و شیرینی‌های پسته‌ای شده است. در این مطلب، به طرز تهیه ۳ نمونه از محبوب‌ترین کیک و شیرینی‌های پسته‌ای پرداختیم. شما می‌توانید از طریق این رسپی، کیک خانگی خود را تهیه کرده و به‌عنوان میان‌وعده‌ای خوشمزه، از عزیزان خود پذیرایی کنید.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *