سلامتی و غذا

طرز تهیه شیر پسته در خانه

طرز تهیه شیر پسته در خانه

شیر پسته معجونی خوشمزه و مقوی است که می‌تواند بهترین منبع تأمین ویتامین و پروتئین بدن باشد. اگر برای آغاز یک روز کاری به دنبال نوشیدنی مقوی هستید و یا قصد دارید انرژی ازدست‌رفته خود را در عصر یک روز کاری جبران کنید، مصرف یک لیوان شیر پسته تازه و خنک، مانند بمب انرژی عمل خواهد کرد.

وجود پسته در این ترکیب، آهن و فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. همچنین شیر موجود در آن، منبع انواع ویتامین‌ها است که ترکیب این دو در شیر پسته، ماده غذایی مقوی و مفیدی را تشکیل می‌دهد. درصورتی‌که به دنبال دستوری کامل و دقیق، از طرز تهیه شیر پسته در خانه با مواد اولیه متنوع هستید، با هایپرپسته در ادامه همراه باشید. ما در این مطلب به آموزش شیر پسته به سه روش متنوع می‌پردازیم.

طرز تهیه شیر پسته ساده

در تهیه شیر پسته ساده، از پسته به همراه طعم‌دهنده‌هایی مانند هل، عسل و گلاب استفاده می‌شود. این نوع شیر پسته معروف‌ترین و رایج‌ترین شیر پسته‌ای است که اغلب مردم می‌شناسند. 

مواد لازم

لازم به ذکر است که مقدار مواد اولیه در روش‌های زیر، برای تهیه دو لیوان شیر پسته است.

شیر سرد         ۲ لیوان

مغز پسته        ۱.۲ پیمانه 

گلاب               ۱ قاشق چای‌خوری

پودر هل           ۱ پنس

عسل              ۲ قاشق غذاخوری 

ثعلب              ۱.۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه 

  • مرحله اول

ابتدا ۱.۴ لیتر شیر را داخل ظرفی بریزید و به همراه پسته و پودر هل، به‌خوبی میکس کنید تا کاملاً پوره شود و در نتیجه، مایعی غلیظ حاصل شود.

  • مرحله دوم

۱.۳ لیتر باقی‌مانده شیر را که معادل یک و نیم لیوان است، از ساعتی قبل داخل فریزر قرار دهید. پس از اینکه شیر به‌خوبی یخ زد، آن را از فریزر خارج کنید و به ترکیب حاصل از شیر و پسته بیفزایید.

  • مرحله سوم

ترکیب را به‌خوبی میکس کنید تا شیر یخ زده، به خوبی با مواد مخلوط و یکدست شود. در ادامه گلاب، عسل و ثعلب را نیز اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

دقت کنید که برای تهیه شیر پسته شیرین تر، عسل بیشتری را در مواد اولیه خود قرار دهید. همچنين در صورت نداشتن ثعلب، امکان حذف آن از دستور وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید با حذف ثعلب، دیگر شیر پسته غلیظ و کش دار مانند شیر پسته‌های بیرونی، نخواهید داشت.شیر پسته خانگی شما آماده است. برای تزئین از تکه‌های موز، مغز پسته و سس شکلاتی استفاده کنید.

طرز تهیه شیر پسته با موز

طرز تهیه شیر پسته با موز

در این نوع شیر پسته از موز هم در کنار پسته و در صورت دلخواه نارگیل استفاده می شود که طعمی بسیار خوشمزه به آن می دهد.

مواد اولیه 

موز                        ۲ عدد

شیر سرد                ۲ لیوان

پسته                     ۱۰۰ گرم

پودر پسته و نارگیل    به مقدار دلخواه

طرز تهیه

  • مرحله اول

در این دستور کافی است شیر سرد، موز و پسته را داخل ظرف مخلوط کن خود بریزید. سپس آن‌ها را به قدری میکس کنید تا بافت حاصل، یکدست و صاف شود.

  • مرحله دوم

توجه داشته باشید در این دستور هیچ‌گونه شیرین‌کننده در لیست مواد اولیه وجود ندارد. چرا که موز رسیده، میزان شیرینی لازم را به نوشیدنی شما می‌دهد. اما در صورت کم‌بودن شیرینی موز و نداشتن طعم دلخواه، می‌توانید مقداری عسل یا شکر به ترکیب اضافه کنید. حالا نوشیدنی شما آماده است. آن‌ را داخل لیوان سرو بریزید و به همراه پودر پسته و پودر نارگیل، تزیین کنید. 

طرز تهیه شیر پسته با بستنی

سومین و آخرین نوع شیر پسته، از ترکیب شیر پسته کلاسیک با پسته تهیه می‌شود. بسیار خوش‌طعم و مناسب برای روزهای گرم تابستان است.

مواد اولیه 

شیر سرد             ۲ لیوان

بستنی              ۱۵۰ گرم

پسته                 ۱۰۰ گرم

پودر پسته           به مقدار دلخواه

طرز تهیه

  • مرحله اول

شیر سرد، پسته و بستنی خود را داخل میکسر بریزید و تا تبدیل‌شدن به مایعی یکدست، میکس کنید. وجود تکه‌های پسته زیر دندان‌، خوشایند نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است به‌خوبی ترکیب را مخلوط کنید تا پسته کاملاً حل شده و مایع، یکدست شود.

  • مرحله دوم

در صورت نیاز به کالری بیشتر، می‌توانید نوشیدنی خود را با کنجد، انواع مغز و عسل ترکیب کنید. در آخر پودر پسته را به‌عنوان تزیین استفاده کنید.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه‌تر شدن شیر پسته

● پسته‌ها را قبل مصرف در جای خنک نگهداری کنید تا خراب نشوند. همچنین از قبل چک کنید تا کهنه و تلخ نباشند. پسته کهنه و تلخ، طعم و عطر نوشیدنی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

● بهترین پسته انتخابی برای تهیه شیر پسته، پسته خام است. چرا که پسته شور، طعمی شور را به ترکیب نهایی می‌دهد. همچنین استفاده از پسته برشته به دلیل خشکی، نتیجه دلچسبی را به همراه ندارد و شیر پسته نهایی، صاف و خامه‌ای شکل نمی‌شود.

● اگر می‌خواهید شیر پسته خامه‌ای شکل شود و ظاهر زیباتری داشته باشد، پسته‌ها را از شب قبل و یا حداقل ۶ ساعت قبل، در آب یا شیر بخیسانید و سپس آن‌ها را مغز و برای مصرف آماده کنید. همچنین خیس کردن پسته، باعث کمترشدن تفاله نهایی، فعال‌شدن آنزیم‌های موجود در آن و در نهایت مغذی‌تر شدن ترکیب می‌شود.

● اگر می‌خواهید نوشیدنی کالری کمتری داشته باشد، بهتر است شیرین‌کننده‌های مصنوعی را حذف و از عسل، برای شیرین‌کردن آن استفاده کنید.

● در صورت نداشتن عسل، می‌توانید شکر را جایگزین کنید.

● انتخاب شیر پرچرب، بهترین انتخاب برای داشتن شیر پسته خوشمزه است.

● شما می‌توانید وانیل و گلاب در دستور شیر پسته را، به‌دلخواه حذف یا اضافه کنید. دلیل استفاده از این دو ماده، برای عطر و طعم بهتر نوشیدنی است.

● استفاده از خامه و بستنی در تهیه شیر پسته، باعث غلیظ‌تر شدن بافت بستنی شما می‌شود و طعم آن را بی‌نظیر می‌کند.

● اگر می‌خواهید خامه را در بین مواد لازم شیر پسته خود قرار دهید، کافی است آن را به همراه سایر مواد، داخل میکسر ریخته و ترکیب کنید.

● درصورتی‌که قصد دارید شیر پسته غلیظ‌تری داشته باشید می‌توانید از مقدار شیر کمتری استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر از آن دسته افراد هستید که خوردن نوشیدنی را در خانه ترجیح می‌دهید، می‌توانید با یادگیری نوشیدنی‌های مختلف و تهیه آن در منزل، اوقات خوشی را در کنار خانواده، داشته باشید. شیر پسته به دلیل مواد اولیه مفید خود، سرشار از ویتامین و پروتئین است و می‌تواند میان‌وعده‌ای مغذی، خصوصاً برای کودکان باشد. ما در این مطلب به طرز تهیه شیر پسته در خانه پرداختیم و سعی کردیم با ارائه ۳ روش متنوع در طرز تهیه شیر پسته در خانه، تمام ذائقه‌ها را در نظر بگیریم.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *