سلامتی و غذا

خواص بادام درختی برای کودکان؛ آنچه والدین باید بدانند

خواص بادام درختی برای کودکان؛ آنچه والدین باید بدانند

 خواص بادام برای کودکان

رژیم‏های غذایی ناسالم، می‏توانند در رشد کودکان اختلالاتی را پدید آورند. از طرفی دیگر، امروزه بسیاری از خوراکی‏ها از مواد مغذی کاملی برخوردار نیستند. اما نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‏توانید با خوراکی و مغزیجات مقوی و سالم، تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک خود اعم از ویتامین، پروتئین، کلسیم و… را تأمین کنید. بادام درختی، یکی از خوراکی‏های مقوی و پر انرژی برای کودکان در سنین مختلف محسوب می‏شود. در ادامه با هایپرپسته همراه باشید تا با خواص بادام برای کودکان بیشتر آشنا شوید. 

 همان‌طور که اشاره شد، بادام درختی از ارزش غذایی بسیار عالی و بی‌نظیری برای کودکان و خردسالان برخوردار است. البته توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از تمامی خواص این خوراکی بی‌نظیر، باید آن را در زمان مناسبی مصرف کنید. علاوه‌برآن، شما می‌توانید با ترکیب بادام درختی و مواد مغذی دیگر، خواص آن را چندین برابر افزایش دهید. برخی از خواص مهم بادام درختی برای کودکان به شرح زیر است؛ 

  • تقویت و افزایش استحکام استخوان‌ها
  • بهبود عملکرد مغز
  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • افزایش انرژی
  • پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی
  • جلوگیری از بالارفتن فشارخون و دیابت

تقویت و افزایش استحکام استخوان‌ها

 همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از کودکان با شیر و لبنیات میانه خوبی ندارند و این امر سبب کاهش کلسیم و در نتیجه تضعیف استخوان‌های آن‌ها می‌گردد. اما خوشبختانه مصرف روزانه چند عدد بادام درختی برای کودکان، می‌تواند به تقویت و افزایش استحکام استخوان آن‌ها کمک کند. علاوه‌برآن، مصرف روزانه بادام از ترک‌خوردن و شکستگی استخوان‌ها نیز تا حدود زیادی پیشگیری می‌کند. از طرفی دیگر، مصرف این خوراکی بی‌نظیر از خراب‌شدن و آسیب‌دیدن دندان‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

بهبود عملکرد مغز

 یکی دیگر از خواص بادام برای کودکان، بهبود عملکرد مغز است. در بادام درختی منابع غنی از کل کارنیتین و ریبوفلاوین است. این دو ماده پر خواص، می‌توانند به بهبود عملکرد مغز کمک کنند و ضریب هوشی کودکان را افزایش دهند. علاوه‌برآن، مصرف بادام در دوران کودکی ریسک مشکلات عصبی و آلزایمر در بزرگسالی را کاهش می‌دهد. از طرفی دیگر، بادام درختی تمامی سلول‌های مغز را ترمیم نموده و به بهبود حافظه کودکان کمک می‌کند.

 خواص بادام برای کودکان

 تقویت سیستم ایمنی

 بسیاری از کودکان به دلیل دارابودن سیستم ایمنی و بدنی ضعیف، سریعاً دچار بیماری می‌شوند. این امر، نشان‌دهنده کمبود ویتامین و مواد مغذی در بدن کودکان است. اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد. مصرف روزانه بادام درختی برای کودکان، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود. علاوه‌برآن، بادام درختی به دلیل دارابودن منبع غنی از ویتامین E، از مشکلات قلبی و عروقی کودکان در آینده جلوگیری می‌کند.

 افزایش انرژی

 متأسفانه بسیاری از کودکان به دلیل استفاده از خوراکی و مواد غذایی ناسالم، به طور مداوم دچار بی‌حالی و کسالت هستند. فراموش نکنید که خوراکی‌های پرچرب همچون چیپس و پفک، نمی‌توانند انرژی مورد نیاز کودکان را تأمین کنند. ازاین‌رو، برای افزایش انرژی کودکان، باید بادام درختی را جایگزین خوراکی‌های ناسالم کنید. بادام درختی به دلیل دارابودن منابع غنی از چربی‌های سالم و پروتئین و ویتامین، قادر به تأمین انرژی کودکان به بهترین شکل ممکن است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

 یکی دیگر از خواص بادام برای کودکان، بهبود عملکرد گوارش است. استفاده از رژیم‌های غذایی سالم هم در کودکان و هم در بزرگسالان سبب ایجاد مشکلات گوارشی همچون یبوست می‌شود. طبق آمارهای به‌دست‌آمده در میان هر ۱۰ کودک، حداقل ۸ کودک دچار یبوست هستند. اما استفاده به‌موقع و اصولی از بادام درختی، می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کودکان کمک کند.

 پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی

 اضافه‌وزن و چاقی، از بیماری‌های شایع در کودکان محسوب می‌شود که می‌تواند سلامتی آن‌ها را تهدید کند. به همین دلیل، برای پیشگیری از چاقی و اضافه‌وزن کودکان، باید بادام درختی را جایگزین خوراکی‌های ناسالم کنید. بادام درختی به دلیل دارابودن منبع غنی از فیبر، قادر به تأمین انرژی مورد نیاز کودکان و ازبین‌بردن چربی‌های اضافه در بدن آن‌ها است.

جلوگیری از بالارفتن فشارخون و دیابت

 متأسفانه بسیاری از کودکان به‌صورت ارثی دچار فشارخون و دیابت می‌شوند. البته همان‌طور که ذکر شد، بادام درختی دارای منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای کودکان است. ازاین‌رو، مصرف به‌موقع این خوراکی بی‌نظیر، می‌تواند از بالارفتن فشارخون و دیابت در کودکان جلوگیری کند.

 شیوه استفاده از بادام درختی در رژیم غذایی کودکان

متأسفانه، بسیاری از کودکان علاقه‏ای به خوردن بادام درختی ندارند و از آن فراری هستند. البته هیچ جای نگرانی نیست چرا که والدین می‏توانند بادام درختی را با خوراکی‏های مورد علاقه کودک ترکیب کنند. شما می‏توانید بادام درختی را آسیاب نموده و آن را با شیر، خرما و موز ترکیب کنید و یک معجون بسیار مقوی و سالم مناسب سلیقه کودک خود تهیه نمایید.

علاوه‌برآن، شما می‏توانید بادام درختی را آرد کنید و با استفاده از مواد اولیه دیگر، یک شیرینی خوش‌طعم و سرشار از مواد مغذی، برای کودک خود تهیه کنید. ناگفته نماند که افزودن پودر بادام درختی به غذای کودک، سبب افزایش چندین برابری خواص آن می‏شود.

 بهترین زمان مصرف بادام درختی برای کودکان

 گرچه بادام درختی برای کودکان خواص بیماری دارد؛ اما بهتر است بدانید که مصرف این خوراکی بی‌نظیر در زمان نامناسب، سبب ازبین‌رفتن خواص آن می‌شود. بهترین زمان برای صرف بادام درختی اول صبح حین میل‌کردن صبحانه است. البته شما می‌توانید به‌عنوان یک میان‌وعده عالی نیز از این خوراکی پر خواص استفاده کنید.

 کلام پایانی

 اگر سلامتی کودک شما برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌شود خوراکی‌های ناسالم را از رژیم غذایی او حذف کنید و خوراکی‌های سالم همچون بادام درختی را جایگزین آن‌ها کنید. فراموش نکنید که مصرف روزانه سه الی چهار بادام درختی برای کودکان الزامی است. به‌این‌ترتیب از خواص بادام درختی برای کودکان بهره‌مند می‌شوید. تغذیه کودکان سلامت نسل آینده را تأمین می‌کند

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *