سلامتی و غذا

آیا پسته چاق کننده است؟

pistachio and obesity

آجیل‌ها، میوه‌های خشک و مغزها از جمله غذاهای سالم هستند که در مصرف آن‌ها باید اعتدال را رعایت نمود. پسته نیز یکی از این مغزها است که به طور متوسط مصرف 20 الی 25 عدد آن در طول روز به دلیل اسید‌های چرب مفید، ویتامین‌های محلول در چربی و کلسیم، پروتئین و…‌ می‌تواند خیلی برای بدن مفید باشد. اما در صورتی که به اندازه و به صورت متعادل مصرف نشود‌ می‌تواند موجب چاقی و اضافه وزن گردد. اگر شما نیز‌ می‌خواهید بدانید مصرف پسته موجب افزایش وزن خواهد شد یا کاهش وزن پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آیا پسته موجب چاقی‌ می‌شود یا برای لاغری مفید است؟

پسته به عنوان یک منبع غنی از ترکیبات مغذی و آنتی اکسیدان‌ها دارای خواص زیادی برای بدن است. این آجیل خوشمزه میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را به مقدار زیادی کاهش‌ می‌دهد اما به دلیل چربی و کالری زیاد پسته که دارد‌ می‌تواند از جمله عوامل افزایش وزن و چاقی باشد که در مصرف آن باید تعادل را رعایت نمود.

تاثیر پسته در چاقی

 تاثیر پسته در چاقی

بر خلاف تصور خیلی از افراد پسته خام و پسته بوده دارای تفاوتی از نظر خواص و فواید برای بدن ندارند و کالری یکسانی دارد. اما پسته خام به دلیل فیبر بالایی که در کنار پروتئین‌ها و مواد مغذی دارد‌ می‌تواند افراد را به مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. ازاین‌رو با مصرف تعدادی از آن فرد کمتر احساس گرسنگی خواهد داشت و این موضوع به تعادل وزن و لاغری کمک‌ می‌کند. اما در صورتی که پسته خام یا بو داده بیش از حد مجاز در روز مصرف شود قطعا موجب اضافه وزن‌ می‌شود.

پسته موجب کاهش اشتها‌ می‌گردد

با افزودن پسته به برنامه غذایی خود‌ می‌توانید گرسنگی را کنترل کنید و برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. مطالعات صورت گرفته نشان‌ می‌دهد استفاده از پسته به عنوان یک میان وعده نقش مهمی در کاهش گرسنگی دارد. در واقع افزایش تولید هورمون‌های پپتید YY یا رخ دادن کلک سیتوکین موجب تنظیم اشتها‌ می‌گردد. علاوه بر این 54 تا 104 درصد کالری که از پسته و آجیل‌ها دریافت‌ می‌شود با کاهش اشتها ایجاد شده به دلیل مصرف آن‌ها خنثی‌ می‌گردد.

به بیانی دیگر مصرف پسته در طول روز به عنوان یک میان وعده افزایش احساس سیری در فرد و کاهش میل به استفاده از مواد غذایی و کاهش کالری دریافتی را در پی دارد. بنابراین مصرف پسته به اندازه کافی نمی‌تواند موجب چاقی شود و به دلیل چربی‌های سالم و غیر اشباعی که دارد حتی‌ می‌تواند به فرآیند چربی سوزی نیز کمک کند.

بهترین نوع پسته کدام است؟

بهترین نوع پسته برای مصرف به عنوان یک میان وعده سالم، پسته خام و بدون نمک است. زیرا هیچگونه مواد افزودنی ندارد و دارای میزان فراوانی ویتامین B6 و ویتامین E است. این ویتامین‌ها نقش بسزایی در سلامتی بدن و افزایش سیستم ایمنی بدن دارند. بنابراین متخصصان تغذیه توصیه‌ می‌کنند که حتما مصرف پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید تا ضمن بهره مندی از خواص آن دچار اضافه وزن نشوید.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *