سلامتی و غذا, دسته‌بندی نشده

آیا پسته برای سگ ضرر دارد؟

خوردن پسته برای سگ

امروزه تعداد زیادی از انسان‌ها حیواناتی نظیر سگ، گربه، و… را در منزل خود نگهداری می‌کنند. به همین دلیل این افراد همواره به دنبال مواد غذایی مقوی برای رشد بهتر آن‌ها هستند. پسته امروزه یکی از بهترین دانه‌های آجیل شناخته می‌شود و اکثر افراد علاوه‌بر مصرف خود از آن‌ها برای تقویت حیوانات نیز استفاده می‌کنند. پسته برای سگ ممکن است عوارض‌هایی را نیز به همراه داشته باشد به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از نژاد سگ خود اطلاعاتی داشته باشید تا با مصرف پسته بدن سگ دچار مشکل نشود.

آیا پسته تازه برای سگ مفید است؟

پسته یکی از آجیل‌های خوشمزه و مفید برای انسان‌ها بوده و به دلیل خواص‌های بسیار‌ی که برای بدن داشته نسبت به دیگر دانه‌های آجیل با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. معمولا افراد‌ی که از سگ‌ها مراقبت می‌کنند درباره تغذیه مناسب برای آن‌ها سوالات زیاد‌ی برایشان پیش می‌آید به همین دلیل شما می‌توانید با یک امتحان ساده از مفید بودن پسته برای سگ‌های خود اطلاع پیدا کنید. درواقع استفاده کردن پسته تازه برای سگ مزیت‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت که برخی از آن‌ها شامل:

  • ۱. به بهبود و سلامت قلب سگ کمک می‌کند.
  • ۲. وجود ویتامین‌های مانند ۶ B به رشد آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • ۳. حاوی مقدار زیادی پتاسیم بوده که به سلول‌ها کمک شایانی می‌کند.
  • ۴. وجود فیبر در پسته باعث شده که غذا‌هایی که سگ مصرف می‌کند سریعاً هضم شوند.

مصرف پسته برای سگ چه عوارض هایی به دنبال دارد؟

استفاده کردن پسته برای سگ علاوه‌بر فواید بسیاری که برای آن‌ها داشته ممکن است مصرف زیاد آن ضرر‌هایی نیز به همراه داشته باشد. درواقع مصرف چند عدد پسته برای سگ هیچ‌گونه مشکلی برای آن به وجود نمی‌آورد فقط در مواقعی ممکن است سگ‌ها آن‌ها را با پوست بخورند و باعث خفگی آن‌ها شود. برخی از سگ‌ها از نژاد عروسکی هستند و اگر یک پسته کامل را بخورند با انسداد‌های گوارشی مواجه خواهند شد، اما اگر سگتان بزرگ‌تر باشد و چندین پسته را با هم خورده باشد علائمی مانند مایکوتوکسین و یا مسمومیت در آن‌ها دیده می‌شود. دیگر عوارض پسته برای سگ شامل:

  • ۱. چربی زیاد پسته باعث شده سگ‌ها با نژاد‌های مختلف دچار آسیب و مسومیت شوند.
  • ۲. استفاده از آجیل‌های شور و چرب برای سگ ممکن است به بیماری پانکراتیت منجر شود.
  • ۳. درست است که پسته یک ماده سمی نبوده و مشکلات جدی برای سگ ‌ها به وجود نمی‌آورد اما برخی از سگ‌ها ممکن است به آن‌ها آلرژی داشته و خطراتی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.
عوارض مصرف پسته

مصرف پسته تازه برای سگ

پسته یکی از آجیل‌هایی بوده که درمیان تمامی مردم دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است، اکثر افراد از این دانه مغذی برای شب‌نشینی‌های خانوادگی خود استفاده می‌کنند. درواقع پسته تازه در تمامی کشور‌ها و همچنین ایران نیز یافت می‌شود این پسته‌های تازه بیشتر در مناطقی مانند رفسنجان و دامغان کشت شده و به همین دلیل پسته‌های این مناطق به عنوان معروف‌ترین نوع پسته‌ها شناخته می‌شود. افرادی که از پسته‌های تازه برای حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه استفاده می‌کنند به این دلیل بوده که با وجود آن تمامی ویتامین‌های بدن سگ‌ها تامین خواهد شد. برای اینکه از پسته‌های تازه بهرمند شوید بهتر است در بازار  به و تاریخ روی بسته توجه کنید و یا برای برای اینکه خطر کمتر‌ی داشته باشند از مغز پسته برای سگ‌ استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم افراد بسیاری هستند که  از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنند به همین دلیل همیشه به دنبال راه و روشی هستند تا بتوانند کمبود‌ها و مشکلات بدن آن‌ها را حل کنند. سگ‌ها همانند دیگر حیوانات از نژاد‌های متفاوت هستند به همین دلیل ممکن است مصرف پسته برای برخی از نژاد‌ها مفید و برای برخی دیگر ضرر‌هایی به همراه داشته باشد پس شما بهتر است در هنگام خرید پسته به رنگ، نوع، تاریخ تولید و انقضای روی بسته‌ها توجه بیشتر‌ی داشته باشید.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *