سلامتی و غذا

بهترین زمان مصرف پسته برای کم‌خونی

Properties pistachios for anemia

مصرف پسته خواص زیادی دارد. از جمله برای کمبود آهن و کم‌خونی بسیار مهم است؛ اما بیش از هرچیز ابتدا باید از بهترین زمان مصرف پسته آگاه باشید. بدن انسان روزانه میلیون‌ها گلبول قرمز تولید می‌کند. در مغز استخوان، این سلول‌های خونی تشکیل می‌شوند و حدود 120 روز در سراسر بدن گردش می‌کنند، سپس به کبد رفته و اجزای سلولی خود را بازیافت می‌کنند. این تاثیرات نتیجه‌ای جز نیاز بدن به خون و آهن ندارد. اما سوال اصلی این است که بهترین تایم مصرف پسته برای کم‌خونی چه زمانی است؟

کم‌خونی، شما را در معرض خطر عوارض جانبی قرار می‌دهد؛ بنابراین مهم است که تعداد گلبول‌های قرمز خون خود را در اسرع وقت به حالت عادی برگردانید. خوردن یک رژیم غذایی غنی از آهن باعث بهبود تولید سلول‌های خونی در بدن می‌شود.

بهترین زمان مصرف پسته

زمانی که به تازگی از خواب بیدار شدید، پسته به عنوان بهترین گزینه برای مصرف مواد مغذی بدن شناخته می‌شود. اگر شما هم مانند خیلی از افراد درگیر مشکلات کم‌خونی هستید و در عین حال بیماری‌ زمینه‌ای دیگری ندارید، می‌توانید با مصرف 20 الی 30 عدد پسته در وعده صبحانه، با این مشکل مبارزه کنید. شاید تاثیر سریعی نداشته باشد، اما در درازمدت تاثیر مفید آن را مشاهده خواهید کرد.

البته به شکل کلی مصرف پسته برای کم‌خونی زمان مشخصی ندارد. تنها نکته حائز اهمیت در رابطه با مصرف پسته، این است که این آجیل را پس از وعده‌های غذایی و پیش از خواب مصرف نکنید. فراموش نکنید که مصرف پسته در زمان صبحانه تاثیرات بیشتری دارد. اگر به شکل مکرر و روتین این برنامه را تکرار کنید، مشاهده خواهید کرد که پسته چگونه می‌تواند کلسترول بد خون شما را کاهش داده و کمبود آهن بدن شما را جبران کند.

مصرف این ماده مغذی و مملو از موادی مانند آهن، مس، ویتامین C، ویتامین B6، و… علاوه‌بر جبران کم‌خونی و کمبود آهن بدن، مواد مفید زیادی را وارد بدن می‌کند تا سلامت شما را تضمین کند. اگر مصرف پسته را به وعده صبحانه منتقل کنید، تاثیرات بیشتری از این ماده خواهید دید.

مصرف پسته در زمان بارداری

بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند، از کمبود آهن رنج می‌برند. سردرد، التهاب زبان، بی‌ثباتی دمای بدن، شکنندگی ناخن‌ها، دردهای زودرس، ضربان قلب نامنظم و تپش قلب از جمله عواملی هستند که احتمال کمبود آهن را در انسان نشان می‌دهند. مصرف کافی پسته می‌تواند این کمبود را جبران کرده و آهن را نیز به خون شما اضافه کند.

بسیاری از زنان در دوران قاعدگی و در دوران بارداری مقداری از خون خود را از دست می‌دهند و دچار کمبود آهن می‌شوند. پسته برای زنان در دوران بارداری و بعد از آن نیز پیشنهاد می‌شود تا این کمبود خون در بدن را جبران کند. برای زنان جوان، یک کاسه پسته حدود یک چهارم از مقدار پیشنهادی روزانه را ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است افراد باردار که گیاه‌خوارند و نمی‌توانند از گوشت استفاده کنند، باید از منابع حاوی آهن در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند که پیشنهاد ما پسته است. در هر 100 گرم پسته 5.7 میلی‌گرم آهن وجود دارد که برای یک انسان عادی روزانه بین 4 تا 5 میلی‌گرم آهن نیاز است.

درباره امین اسماعیلی

امین اسماعیلی هستم ساکن رفسنجان در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. از سال 1340 به صورت خانوادگی در زمینه تولید و کشت پسته در روستای نوق مشغول به فعالیت می باشیم. از سال 1380 در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت دارم. از سال 1400 برای ارائه خدمات غیر حضوری به هموطنان عزیز یک سایت طراحی کردیم به اسم هایپر پسته تا پسته را بهترین کیفیت و بهترین قیمت به دست شما برسانیم. یکی از مزیت پسته های هایپر پسته، تولید مستقیم پسته و ارسال بدون واسطه به دست مصرف کننده می باشد. همین مسئله باعث شده است تا با قیمتی عالی نسبت به سایت های دیگه پسته را به فروش برسانیم. همچنین در خرید عمده هم بهترین قیمت را به خریداران و صادرکنندگان ارائه می دهیم. پسته های دستچین شده مجموعه هایپر پسته نیز با اجرای فرآیندهای مختلف تولید می شوند که باعث می شود با بهترین کیفیت به دست مشتریان عزیز قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *